فرمانده مرزبانی استان بوشهر گفت: ماموران دریابانی در یک سال گذشته هزار و ۷۷ میلیارد تومان کالای قاچاق در این استان کشف کردند.
کد خبر: ۱۰۰۰۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴ 09 October 2021

 

به گزارش تابناک بوشهر، سرهنگ یدالله شرفی در نشست خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی با تاکید بر مبارزه با قاچاق کالا در زمینه حمایت از تولید داخلی بیان کرد: تجارت کالای همراه ملوان باید ساماندهی شود، چون در حال حاضر این قانون به سود قاچاقچیان است و ملوانان منفعت اندکی کسب می‌کنند.

وی عنوان کرد: بیشترین سود کالای همراه ملوان نصیب تاجرانی می‌شود که تلاش می‌کنند با استفاده از معافیت تعیین شده در این بخش اقدام به واردات برخی کالا‌های غیر مجاز کنند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با تاکید بر ساماندهی کالای همراه ملوان افزود: اگر این نوع تجارت ساماندهی شود می‌تواند نقش مهمی در رونق منطقه داشته باشد.

وی با اشاره به افزایش کشفیات مواد مخدر در استان بوشهر گفت: این استان در مسیرترانزیت آبی و دریایی مواد مخدر قرار گرفته و مبارزه بی امان دستگاه‌های مقابله‌ای در مسیر خشکی باعث شده قاچاقچیان مسیر دریایی را برای حمل و انتقال مواد مخدر انتخاب کنند.

سرهنگ شرفی عنوان کرد: با تلاش دریابان استان در یک سال گذشته یک تن مواد مخدر در آب‌های ساحلی استان کشف و ضبط شده است.

وی همچنین از کشف یک‌هزار و ۷۷ میلیارد تومان کالای قاچاق در همین مدت خبر داد و افزود: کالا‌های قاچاق کشف شده شامل انواع لوازم خانگی برقی، تجهیزات پزشکی، تلفن همراه، مواد خوراکی، لوازم یدکی خودرو، اقلام مخابراتی، ماشن آلات سنگین، موتورسیکلت، موتور خودرو، لوازم نگهداری و خوارک حیوانات بوده است.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر ادامه داد: همچنین از هفته نیروی انتظامی سال گذشته تا امسال نیرو‌های مرزبانی ۴۸۶ هزار و ۳۴۰ لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط کردند.

وی بیان کرد: با همت ماموران دریابانی این استان در یک سال گذشته ۳۵۲ فروند شناور توقیف و ۷۰۴ نفر قاچاقچی و متخلف دستگیر شدند.

سرهنگ شرفی با تاکید بر آمادگی دریابانان استان گفت: این نیرو به انواع شناور‌های نیمه سنگین مجهز است و آمادگی کامل برای برخورد با قاچاقچیان را در مرز‌ها دارد.

وی با اشاره به موافقت وزیر کشور با افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی این استان به ۱۵۰ اسب بخار، افزود: در راستای تقویت ناوگان شناوری قرار است دریابانان به شناور‌های تندرو تا ۳۵۰ اسب بخار مجهز شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار