استاندار بوشهر:
استاندار بوشهر گفت: بر اساس برنامه‌ریزی کشوری مدارس استان بوشهر بازگشایی شود و شاهد آموزش حضوری دانش‌آموزان در کلاس درس باشیم.
کد خبر: ۱۰۰۰۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹ 10 October 2021

به گزارش تابناک بوشهر، احمد محمدی‌زاده ظهر امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با قدردانی از تلاش انقلابی و جهادی در کنترل و مهار پیک پنجم کرونا اظهار داشت: کاهش مبتلایان و بستری‌های بخش کرونایی استان بوشهر حاصل تلاش انقلابی و جهادی دست‌اندرکاران است.

وی شرایط کنونی کرونایی استان بوشهر را مطلوب دانست و بیان کرد: با روندی که در پیش است شرایط کرونایی استان بوشهر روز به روز بهتر می‌شود.

استاندار بوشهر با تأکید بر ابلاغ مصوبات جلسه ستاد مدیریت کرونا استان گفت: بر اساس مصوبات برنامه‌ها و طرح‌ها در حوزه مقابله با کرونا ادامه یابد.

محمدی‌زاده بازگشایی کلاس‌های درس مدارس را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: آموزش حضوری و بازگشایی کلاس‌های درس مورد توجه ویژه قرار دارد و همکاری دست‌اندرکاران برای فراهم شدن زمینه حضور دانش‌آموزان در مدارس ضروری است.

وی اضافه کرد: برای بازگشایی مدارس، برنامه‌ریزی در ستاد مدیریت بیماری کرونا، آموزش و پرورش استان بوشهر امری مهم و ضروری است چرا که رویکرد برنامه‌ها برای آموزش حضوری دانش‌آموزان است.

استاندار بوشهر تأکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی کشوری مدارس استان بوشهر بازگشایی شود و شاهد آموزش حضوری دانش‌آموزان در کلاس درس باشیم.

بستری‌های بخش کرونایی استان 90 درصد کاهش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هم با بیان اینکه تاکنون در استان بوشهر 86 هزار نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند گفت: در استان تاکنون یک هزار و 987 نفر به سبب ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به بستری 18 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بوشهر خاطرنشان کرد: بستری‌های بخش کرونایی نسبت به ماه‌های مرداد و شهریورماه 90 درصد کاهش یافته است و سیر نزولی ادامه دارد.

سعید کشمیری با اشاره به اینکه استان بوشهر از وضعیت نارنجی خارج شد تصریح کرد: با روند کاهشی مبتلایان انتظار می‌رود هفته آینده بیشتر شهرستان‌های استان بوشهر از زرد به رنگ آبی کرونایی تبدیل شود.

وی با اشاره به واکسیناسیون جمعیت بالای 18 سال استان بوشهر افزود: تاکنون بیش از 900 هزار دز واکسن در استان تزریق شده و 75 درصد جمعیت بالای 18 سال یک نوبت و 41 درصد 2 نوبت واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر شهریور و مرداد ماه امسال را موج طوفانی ابتلا و فوتی کرونایی در استان دانست و خاطر نشان کرد: در نیمه نخست امسال استان بوشهر درگیر موج چهارم و پنجم کرونا بود و تابستانی طوفانی در عرصه ابتلا به کرونا پشت سرگذاشته شد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه اکنون 134 نفر در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته 47 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند که از این تعداد ابتلای 10 مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

وی با اشاره به اینکه اکنون 18 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، 6 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

کشمیری از ثبت 3 مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا خبر داد و گفت: تاکنون یک‌هزار و 978 نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

50 درصد دانش‌آموزان استان بوشهر واکسن کرونا دریافت کردند

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز با بیان اینکه 50 درصد دانش‌آموزان 12 تا 18 سال استان واکسن نوبت اول دریافت کرده‌اند تصریح کرد: از لحاظ پوشش واکسیناسیون نسبت به میانگین کشوری استان بوشهر قدری عقب است.

علیمراد کرمی با بیان اینکه بیش از 99.5 درصد معلمان و کادر آموزشی فرهنگی استان بوشهر واکسن کرونا دریافت کرده‌‌اند گفت: دانش‌آموزان عشایری و روستایی دارای 30 نفر دانش‌آموز به‌زودی کلاس‌های حضوری برگزار می‌کنند.

وی افزود: 2 گروه دانش‌آموزان زیر 300 نفر و مدارس پرجمعیت بالای 300 نفر دانش‌آموز از اول آبان‌ماه تا نیمه دوم این ماه به‌تدریج نسبت به تصمیمات شورای مدارس بازگشایی می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: ان‌شاءالله واکسیناسیون دانش‌آموزان استان بوشهر تا آبان‌ماه بالای 75 درصد می‌رسد تا زمینه بازگشایی مدارس فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار