استاندار بوشهر یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر را توجه به مطالبات ساحل‌نشینان دانست و گفت: در این راستا مشکل ترخیص کالا همراه ملوان تحت عنوان ته‌لنجی در مدت ۱۰ روز براساس مصوبات سفر رئیس جمهور ساماندهی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۱۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷ 13 October 2021

احمد محمدی‌زاده صبح امروز با اشاره به وضعیت کالای همراه ملوان تحت عنوان ته‌لنجی اظهار داشت: این مهم به‌عنوان یکی از مصوبات ششمین سفر استانی رئیس جمهوری و هیئت دولت سیزدهم به این استان باید در مدت 10 روز سامان یابد.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه امرار معاش بیشتر ساحل‌نشینان استان بوشهر از طریق دریا و دریانوردی است افزود: یکی از راه‌های امرار معاش ساحل‌نشینان این استان از طریق رفت و آمد به کشورهای حاشیه خلیج فارس است و در این راستا اکنون 40 هزار خانواده که در حدود 300 هزار نفر جمعیت دارند از طریق مبادلات تجاری با کشورهای حوزه خلیج‌فارس ارتزاق می‌کنند.

وی باتأکید بر این نکته که کالای همراه ملوان با واردات کالای تجاری تفاوت دارد گفت: افراد سودجو تلاش می‌کنند بسیاری از کالاهایی که ورود آنها ممنوع و یا باید مسائل گمرکی آنها حل و یا مشمول عوارض گمرکی شوند در قالب ته‌لنجی وارد بنادر کنند

محمدی‌زاده گفت: رئیس جمهور در جریان این مشکل بندرنشینان استان بوشهر قرار گرفته و قرار شد در مدت 10 روز این مسئله بررسی شود.

این هفته جلسه‌های منظم برگزار و قرار شد نشستی با شرکت تعاونی لنجداران، ملوانان به گونه‌ای که از هر شهرستان 2 ملوان که بیشترین تلاش اما کمترین نفع را می‌برند، مغازه‌داران و حتی افرادی که در قالب خودرو شوتی اقدام به انتقال این کالاها به سراسر کشور می‌کنند برگزار و مجموع این مطالب در قالب یک پیشنهاد جمع‌بندی و به هیئت دولت اعلام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار