رئیس پلیس راه استان بوشهر گفت: ۳۷ درصد تصادف‌های فوتی جاده‌ای استان در ۶ ماه نخست امسال، مربوط به موتورسواران بوده که این میزان ۲ برابر میانگین کشوری و آماری نگران کننده است.
کد خبر: ۱۰۰۱۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲ 14 October 2021

سرهنگ صادق مزارعی پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: بیشتر موتورسواران به علت رعایت نکردن حق تقدم در تقاطع‌ها، ناآشنایی با قوانین و نقص روشنایی وسیله نقلیه خود هنگام تردد در شب به ویژه در جاده‌های فرعی و روستایی، دچار حادثه می‌شوند.

وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال میزان تصادف‌های فوتی در استان بوشهر ۶ درصد و جرحی ۱۰ درصد نسبت به زمان مشابه پارسال افزایش داشته است.

مزارعی در ارتباط با ترددهای جاده‌ای اظهارداشت: آمار تردد شمارهای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نشان می‌دهد که رفت و آمد خودروها در جاده‌های استان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد بیشتر بوده است.

رئیس پلیس راه استان بوشهر ادامه داد: در نیمه نخست پارسال ترددهای جاده‌ای در این استان به علت موج اول و دوم کرونا کمتر بود.

وی اظهارداشت: براساس گزارش‌های دریافتی واژگونی عامل نزدیک به نیمی از تصادفات برون‌شهری بوده که این آمار را یک و نیم برابر میانگین کشوری اعلام کرد.

رئیس پلیس راه استان بوشهر علت واژگونی خودروها را سرعت غیرمجاز و استفاده از تلفن همراه عنوان کرد.

مزارعی همچنین از رانندگان خواست که از تخلف‌های حادثه‌آفرین بویژه استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی که به رفتاری شایع تبدیل و باعث بی‌توجهی به جلو و رخ دادن تصادف شده. اجتناب کنند.

وی تاکید کرد: رانندگان همچنین باید از عادت‌هایی مانند سرعت غیرمجاز دوری کنند چرا که عاقبتی جز حادثه ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار