رئیس دانشگاه علوم پزشکی:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهرگفت: یک میلیون دُز واکسن در این استان تزریق شده است که از این میزان ۷۸ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال یک نوبت واکسن دریافت کرده اند.
کد خبر: ۱۰۰۱۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱ 15 October 2021

 

به گزارش تابناک بوشهر، دکتر سعید کشمیری روز جمعه در این باره افزود: همچنین ۴۸ درصد از جمعیت استان بوشهر نیز ۲ نوبت واکسن دریافت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده تاکنون ۵۳ درصد از جمعیت دانش آموز ۱۲تا ۱۸ سال استان بوشهر نیز برعلیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در زمان حاضر روزانه ۱۳ تا ۱۵ هزار دُز واکسن در این استان تزریق می‌شود که تلاش می‌شود تا آبان ماه جمعیت قابل توجهی از جمعیت بالای ۱۸ سال استان واکسینه شوند.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر واکسن به اندازه کافی در استان وجود دارد و انتظار می‌رود کسانی که تاکنون در این خصوص اقدام نکرده اند هرچه زودتر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

کشمیری گفت: سلامت امروز به یک مساله امنیت ملی تبدیل شده و تمام ابعاد زندگی افراد را در برگرفته است به همین دلیل باید تلاش کرد تا با توسعه واکسیناسیون جلو مرگ‌های آینده گرفته شود.

وی یادآور شد: هرچند روند کلی بستری و ابتلا در استان کاهشی است اما آمارها نشان می‌دهد ۱۵ درصد از تست‌های روزانه در استان مثبت می‌شوند.

کشمیری اضافه کرد: آمارهای ابتلا در استان بوشهر بیانگر افزایش مختصر ابتلا است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در زمان حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان به کمتر از ۵۰ درصد کاهش یافته و این یعنی خطر چون هنوز بیماری کووید ۱۹ از بین نرفته و هرگونه سهل انگاری و عادی انگاری امکان طغیان دوباره ویروس را فراهم می‌کند.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۸۶هزار و ۹۳۱ نفر در استان به کرونا مبتلا و یک هزار و ۹۸۴ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

در زمان حاضر ۲۰ درصد از شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت آبی کم خطر و ۸۰ درصد از شهرستان‌های استان نیز در وضعیت زرد با خطر متوسط کرونایی قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار