استاندار بوشهر با اشاره به اجرا ۲ پروژه آب‌شیرین‌کن در ساحل بوشهر گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۵۲ هزار متر مکعب به ظرفیت تولید آب آشامیدنی بوشهر می‌افزاید.
کد خبر: ۱۰۰۲۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶ 16 October 2021

احمدی محمدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه حل مشکلات آبرسانی یکی از اولویت‌های استان بوشهر است اظهار داشت: در این راستا در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت حل مشکلات آبرسانی استان بوشهر مورد توجه قرار گرفت و برنامه‌هایی به تصویب رسید.

استاندار بوشهر با اشاره به اجرا 2 پروژه آب‌شیرین‌کن در ساحل بوشهر گفت: این پروژه‌ها به ظرفیت 52 هزار مترمکعب است که آب‌شیرین‌کن 17 هزار مترمکعب فاز نخست آن تا آبان‌ماه و مابقی تا آخر سال وارد مدار و آب‌شیرین‌کن 35 هزار مترمکعب دیگر سال آینده از آن بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون پروژه آب‌شیرین‌کن به ظرفیت 22 هزار و 500 متر مکعب در مدار تولید قرار دارد تصریح کرد: با بهره‌برداری از پروژه‌های در حال اجرا در مجموع 52 هزار مترمکعب به ظرفیت تولید آب آشامیدنی بوشهر افزوده می‌شود.

محمدی‌زاده بیان کرد: طرح آب‌شیرین‌کن 35 هزار مترمکعب که تا 60 هزار مترمکعب قابل توسعه است نقش مهمی در ایجاد پایداری آب بوشهر دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر هم با بیان اینکه هم‌اکنون 30 درصد آب شرب شهر بوشهر از آب‌شیرین‌کن تولید می‌شود تصریح کرد: با بهره‌برداری از طرح‌های آب‌شیرین‌کن تولید آب از این پروژه به 50 درصد افزایش می‌یابد.

عبدالحمید حمزه‌پور از افتتاح پروژه‌های شیرین‌سازی آب دریا خبر داد و افزود: تا پایان امسال بین 20 تا 30 هزار مترمکعب به ظرفیت تولید آب از طریق شیرین‌سازی آب دریا افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از پروژه‌های آب‌شیرین‌کن‌های 17 هزار و 35 هزار متر مکعب بوشهر، ظرفیت شیرین‌سازی آب دریا در بوشهر به 75 هزار متر مکعب می‌رسد و به این ترتیب 80 درصد آب شرب بوشهر وابسته به دریا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار