شهردار بوشهر گفت: باید با عمل جهادی و انقلابی عقب افتادگی بوشهر جبران شود که در این ارتباط نوسازی ناوگان حمل و نقل، جذب سرمایه‏‌گذاران توانمند، کسب درآمد پایدار با ساز و کارهای تعریف شده و احیای بافت قدیم بوشهر در اولویت این شهرداری است.
کد خبر: ۱۰۰۲۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱ 16 October 2021

حسین حیدری روز شنبه در آیین معارفه خود به عنوان شهردار بوشهر افزود: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی سرباز سردار محمدی ‎زاده استاندار بوشهر بودم و جای خوشحالی دارد که باردیگر نیز توفیق دست داد تا با فرماندهی وی بتوانیم به برنامه‏‌های خود دست پیدا کنیم.

وی بیان کرد: هدف همه مسئولان خدمت به مردم است و این خدمت بزرگ‏‎ترین عنایت الهی است و مردم نیز بر گردن مسئولان حق زیادی دارند چرا که کوتاهی‏ های زیادی نسبت به آنها صورت گرفته  و باید برای رفع آن تلاش کرد.

حیدری ادامه داد: وقت بسیار اندک است و باید با یک اقدام جهادی و انقلابی در پی رفع عقب افتادگی‎‌های بوشهر باشیم و بتوان منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به منصه ظهور برسد.

وی با قدردانی از شهرداران سابق بوشهر اظهار داشت: در دوره جدید شهرداری باید نقطه‎‌ ضعف به قوت تبدیل و نقاط قوت نیز همچنان تداوم بخشید.

حیدری اظهارداشت: همچنین فرصت را مغتنم شمرده و از پیام‌‎های تبریک پرمهر دانشگاهیان و نخبگان تشکر می‎‌کنم و از کارکنان شهرداری که در خط مقدم اهداف قرار دارند تشکر کرده و برای همه آنها آماده ‎باش می‏‌دهم که با تمام توان در این مسیر مهم گام بردارند.

وی گفت: از شورای جهادی و انقلابی بوشهر که در این مدت هم شهردار و هم شورا بودند و از سرپرست شایسته شهرداری حمایت کردند قدردانی می‏‌کنم زیرا در این مدت اقدام‎‌های ارزنده‎‏ای صورت گرفته است.

حیدری اظهارداشت: در این مدت زیرساخت لازم برای برخی از کارها فراهم شده و انتظار می‏‌رود در ادامه آنها گام‏‌های مهم و موثری برداشته شود.

وی افزود: وحدت و همدلی رکن اساسی کار است و در بحث نیروی انسانی باید از این ظرفیت بهره‎‌مند شد.

شهردار بوشهر افزود: در این زمینه باید نیروهای متعهد، انقلابی و دلسوز و فساد ستیز را بکار گرفت و نباید مردم در مراجعه به شهرداری مورد رنجش قرار گیرند و حتی اگر کار آنها انجام نگرفت تکریم آنها باید سرلوحه کار باشد.

وی عنوان کرد: ‌همچنین شهردار بوشهر با هدف کسب درآمد پایدار از طریق سرمایه‌‏گذاری و ساز و کارهای تعریف شده و بویژه بسته‌‏های مشخص شده سرمایه‌گذاری از سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی دعوت خواهد شد تا در طرح فراخوان حضور پیدا کنند و در سطح شهر بوشهر کارهای بزرگی محقق شود.

وی افزود: در بحث ناوگان حمل و نقل شهری که خواسته اصلی شهروندان بوشهر است باید نوسازی صورت گیرد و در نگاه به هویت و معماری ایران اسلامی و احیا بافت قدیم بوشهر به عنوان ظرفیت جذب گردشگر به صورت ویژه دنبال خواهد شد.

وی در ارتباط با برتن کردن لباس پاکبانی توسط رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر اظهار کرد: خود را لایق این لباس نمی‏دانم چرا که پاک‏ترین و حلال‏ترین نان توسط پاکبانان به سر سفره  آنها می‌‎رود و باید بر دستان آنها بوسه زد.

حیدری اظهار داشت: خود نیز فرزند کارگری هستم که نان حلال خوردم و همواره سعی کردم نسبت به این نان وفادار باشم.

شهردار: باید با عمل جهادی و انقلابی عقب افتادگی بوشهر جبران شود

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر نیز که با لباس پاکبانی در این آیین حاضر شده بود، گفت: در قول و قراری که با حسین حیدری شهردار جدید بوشهر داشتم مقرر شد در بازدیدهای میدانی با لباس پاکبانی حاضر شویم ولی در نشست‏‌های رسمی و اداری وی مختار است.

جعفور پورکبگانی افزود: شهردار جدید بوشهر باید از امروز تلاش و تفکرش خدمت به مردم باشد زیرا اگر تلاش مسئولان در شورا و شهرداری نباشد آسیب‏‌هایی که شهر بوشهر دیده جبران نخواهد شد.

وی اظهار داشت: باید بدون ادعا و صداقت و کار جهادی و تفکری صادقانه ژرف، مشکلات شهر بوشهر را جبران کرد زیرا این مهم با تلاش جهادی و انقلابی محقق شدنی است.

پورکبگانی ادامه داد: دقت در زمان به واسطه محدود بودن فرصت خدمت، عدالت و  بکارگیری و ساماندهی نیروهای شهرداری و نگاه ویژه به ایجاد منابع درآمدی پایدار و فرصت‌های سرمایه‏‌گذاری باید از اولویت‏‌های شهردار جدید بوشهر باشد.

وی اضافه کرد: شهرداری بوشهر بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اموال غیرمنقول دارد که می‎‌توان آن را به چرخه منابع درآمدی و سرمایه‌‎گذاری تبدیل کرد که لازمه تحقق این مهم بکارگیری چهره‌‏های خوش فکر و خلاق برای کمک به مدیریت شهری است که تحقق این موضوع بعد از چهار سال چهره‌‏ای متفاوت از بوشهر برای جامعه و مردم ترسیم خواهد کرد.

پورکبگانی از استاندار بوشهر نیز درخواست کرد هر ۲ ماه یکبار در نشست شورا و شهرداری بوشهر حضور یابد تا برنامه‎ و پروژه‏‌های خود را به مدیریت ارشد استان ارائه کنند.

وی افزود: از استاندار بوشهر همچنین انتظار است زمینه حضور رئیس شورا و شهرداری مرکز این استان را در نشست شورای برنامه‌‎ریزی استان فراهم کند که این کمک به توسعه و عمران آبادانی شهر بوشهر است.

پورکبگانی اظهارداشت: از آنجا که بوشهر استانی مرزی است و تغییر در آن ملزم به همکاری ویژه سازمان پدافندغیرعامل و وزارت راه و شهرسازی است می‌‏طلبد شورا و شهردار بوشهر همراه با مدیریت ارشد نشستی با دستگاه‌های یاد شده داشته باشند.

وی گفت: همچنین انتظار است استاندار به مدیران دستگاه‎‌های اجرایی استان و شهرستان ابلاغ کند تا در برنامه‌‎های "۴۸ ماه خدمت و ۴۸ نشست پاسخگویی" در کنار شورا قرار داشته باشند تا از این طریق مطالبه‏‌های شهروندان بوشهری به صورت دقیق بررسی و پیگیری شود.

در این آیین حسین حیدری به عنوان شهردار جدید بوشهر معرفی و از خدمات صالحیان شهردار سابق و کردگار سرپرست شهرداری بوشهر تقدیر شد.

فرماندار تنگستان، مدیرکل تعاون، کار  و رفاه اجتماعی و مدیرکل اداری، مالی استانداری بوشهر و معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثار گران استان بوشهر از  کارنامه خدمتی حسین حیدری است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار