مطالعه‌ای که اخیراً منتشر شد نشان داد افرادی که مقدار متوسطی قارچ می‌خورند، کمتر دچار افسردگی می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۰۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸ 23 October 2021
مطالعه‌ای که اخیراً منتشر شد نشان داد افرادی که مقدار متوسطی قارچ می‌خورند، کمتر دچار افسردگی می‌شوند.

به گزارش تابناک همدان، در این مطالعه، شرکت کنندگان دو مورد پرسشنامه را تکمیل کردند. برای این پرسشنامه‌ها، آن‌ها تمام غذا‌هایی را که طی ۲۴ ساعت خورده بودند به خاطر آوردند.

قارچ خور‌ها ۵.۲ درصد شرکت کنندگان را تشکیل می‌دادند. محققان این قارچ خور‌ها را با توجه به میزان مصرف قارچ به سه گروه تقسیم کردند.

کسانی که مقدار متوسط قارچ ۴.۹ گرم [g]در روز خوردند تنها گروهی بودند که احتمال افسردگی را کاهش دادند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، محققان کاهش مشابهی در افسردگی برای کسانی که بیشتر قارچ مصرف می‌کردند (۱۹.۶ گرم در روز) مشاهده نکردند، و این نشان می‌دهد که مصرف متوسط قارچ راهی برای رهایی از افسردگی است.

فرضیه محققان این است که خواص ضد افسردگی قارچ ممکن است به ترکیبات خاصی که در قارچ‌ها وجود دارد مربوط باشد.

قارچ‌ها بالاترین منبع غذایی اسید آمینه ergothioneine هستند-یک ضد التهاب، که توسط انسان قابل سنتز نیست. داشتن مقادیر زیاد این می‌تواند خطر استرس اکسیداتیو را کاهش دهد، که می‌تواند علائم افسردگی را نیز کاهش دهد.

قارچ همچنین حاوی آنتی اکسیدان است، که – به گفته نویسندگان این مطالعه – برخی معتقدند دارای خواص ضد افسردگی هستند.

تأثیر احتمالی دیگر ممکن است وجود پتاسیم باشد. این در قارچ دکمه‌ای وجود دارد، که محبوب‌ترین نوع قارچ در ایالات متحده است. برخی تحقیقات پتاسیم را با کاهش اضطراب مرتبط می‌دانند.

محققان همچنین توضیح می‌دهند که برخی قارچ‌ها می‌توانند بیان عوامل نوروتروفیک، مانند سنتز منبع معتبر فاکتور رشد عصبی (NGF) را تحریک کنند، که می‌تواند تأثیر بالقوه‌ای در جلوگیری از اختلالات عصبی و روانی داشته باشد.

در مورد افسردگی، سه ماده مغذی یا غذای اصلی که باید در رژیم غذایی گنجانده شوند عبارتند از: منبع فولات، منبع معتبر امگا ۳ و منبع معتبر غذا‌های تخمیر شده.

علاوه بر این، سبزیجات و انواع توت‌های رنگارنگ و مقدار زیادی فیبر در رژیم غذایی برای بهبود سلامت روانی و کاهش خطر ابتلا به اختلالات شناختی مؤثر است.
 
منبع: شفقنا از مدیکال نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار