ناظر گمرکات استان بوشهر:
مدیرکل گمرک و ناظر گمرکات استان بوشهر گفت: باتوجه به اینکه بندرگناوه از گمرک های فعال این استان است، در تلاشیم که زمینه لازم را برای رویه ترانزیت خارجی و داخلی آن فراهم کنیم.
کد خبر: ۱۰۰۹۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹ 14 November 2021

 

به گزارش تابناک بوشهر، بهروز قره‌بیگی روز یکشنبه در جلسه معارفه سرپرست اداره کل گمرک شهرستان گناوه افزود: در بحث گمرک گناوه بیشترین دیدگاه مثبت چه در حوزه استانی و گمرک جمهوری اسلامی در سطح اداره کل است و وقتی در چنین سطحی باشد، رویه‌های لازم برای توسعه و پیشرفت اقتصادی آن باید اتفاق بیافتد.

وی با اشاره به اینکه گمرک گناوه در زمینه واردات و صادرات و کران بری و ملوانی فعال است، گفت: یکی از درخواست‌های ارایه شده به مرکز برای گمرک بندرگناوه بحث مجوز ترانزیت خارجی مبدا است که پیگیری و مکاتبات لازم صورت گرفته و نتایج خوبی حاصل شده است.

مدیرکل گمرک و ناظر گمرکات استان بوشهر افزود: یکی دیگر از درخواست‌های این مدیریت برای توسعه گمرک گناوه از طریق گمرک ایران، فراهم کردن و فعال کردن رویه ترانزیت داخلی است.

وی گفت: با توجه به اینکه در گمرک بوشهر بلحاظ اینکه منطقه ویژه است بلحاظ قانونی نمی‌تواند رویه ترانزیت داخلی داشته باشد، بنابراین نزدیک‌ترین گمرک به خود گمرک بندر بوشهر، گناوه در شمال این استان است که درخواست ترانزیت داخلی ارایه شده است.

قره بیگی افزود: با ایجاد رویه ترانزیت داخلی می‌توانیم انبارهای اختصاصی در شمال این استان ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه انبار اختصاصی به تنهایی کار یک گمرک را انجام می‌دهد، گفت: در این راستا یک سری تسهیلات به بخش خصوصی ارایه می‌دهیم و هر بخش تولیدی و تجاری که شرایط لازم از جمله زمین و مکان داشته باشد و اعلام آمادگی کند به آنها مشاوره و راهنمایی خواهیم داد تا انبار ایجاد کنیم.

مدیرکل گمرک بوشهر اظهارداشت: یکی از شرایط لازم برای ایجاد انبار اختصاصی این است که نزدیک ترین گمرک مجاز به رویه ترانزیت داخلی باشد که کالا به اسم آن گمرک البته با هدایت و نظارت گمرک انجام شود.

وی بیان کرد: مجدانه پیگیر هستیم که با اخذ مجوز از گمرک ایران، این دو رویه را در گناوه ایجاد کنیم.

ناظر گمرک های استان بوشهر به عملکرد گمرک های این استان در حوزه صادرات اشاره کرد و گفت: گمرک این استان به رغم تحریم‌ها و با همکاری و همیاری همه دستگاه‌های ذیربط در این استان ، امسال در بحث صادرات گام های خوبی برداشته‌اند.

قره بیگی افزود: در سال جاری در حوزه صادرات کالا، جهش خوبی توسط گمرک های این استان صورت گرفته و در مدت هفت ماه امسال بیش از ۷۷ درصد کالا بلحاظ ارزشی رشد داشته ایم.

وی بیان کرد: امیدواریم با تعاملی که در مجموعه استان و دستگاه‌های ذی‌ربط همکار وجود دارد بتوانیم گام های بهتری در توسعه صادرات که یکی از نیازهای اساسی کشور است برداریم.

مدیرکل گمرک و ناظر گمرکات استان بوشهر گفت: با تعامل و همکاری که با فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان گناوه وجوددارد باید بتوانیم در حوزه گمرک، گام های بهتری برداریم.

وی ادامه داد: در راستای برنامه راهبردی گمرک ها با همکاری فرمانداری و سایر مسئولان باید رویه تجاری را در گناوه تقویت کنیم که ماندگار و موجب اشتغال و رونق اقتصادی باشد.

قره بیگی گفت: ما زمانی می‌توانیم رونق اقتصادی داشته باشیم که به سمت تجارت واقعی برویم و شاهد رشد و افزایش واقعی صادرات و واردات باشیم.

وی بیان کرد: خدمت بی منت و بدون تبعیض به مردم و تجار را وظیفه خود و از اولویت ها می‌دانیم همه افرادی که به نحوی با گمرک ارتباط دارند پاسخگو و خدمتگزار باشیم.

در این نشست که مشاور رئیس کل و مدیرکل دفتر مرکزی حراست و امور انتظامی گمرک جمهوری اسلامی ایران حضور داشت، هوشنگ هوشمندی به سمت سرپرست اداره کل گمرک شهرستان گناوه معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار