معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در ۷ ماه امسال برای ۴۳۳ نانوایی متخلف تشکیل پرونده شده که تاکنون برای ۳۲۳ نانوایی رای محکومیت صادر شده است.
کد خبر: ۱۰۰۹۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲ 15 November 2021
به گزارش تابناک بوشهر، رضا جمالی بیان کرد: در ۷ ماه امسال ۹ هزار و ۹۱۸ فقره بازرسی از نانوایی‌های استان بوشهر صورت گرفت و بازرسان این سازمان ۴۹۶ پرونده به ارزش ۵ میلیارد و ۱۸۱ میلیون ریال برای متخلفان این صنف تشکیل دادند که برای رسیدگی و صدور حکم به شعب اداره کل تعزیرات حکومتی فرستاده شد.
 
وی افزود: بر اساس اطلاعات استخراجی از سامانه سیمبا (سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی) تعداد ۳۲۳ فقره از این پرونده‌ها رای محکومیت برایشان صادر شد، ۳۵ پرونده حکم برائت گرفتند و ۱۳۸ فقره پرونده نیز در حال رسیدگی است.
 
معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عنوان کرد: از شمار پرونده‌های تشکیل شده، ۱۹۷ فقره پرونده مربوط به  کم‌فروشی بوده است، ۱۶۸ پرونده نیز به علت تعطیلی خودسرانه و رعایت نکردن ساعات کاری، ۳۹ پرونده به دلیل گرانفروشی و ۲۹ فقره پرونده نیز به علت درج نکردن قیمت، برای نانوایی‌های متخلف تشکیل شده است.
 
وی، رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی، عرضه خارج از شبکه، استفاده نکردن از ترازوی دیجیتال، خودداری از عرضه کالا و فروش اجباری از دیگر تخلف‌های نانوایان در ۷ ماه امسال بوده است.
 
جمالی بیان کرد: علاوه بر جریمه‌های مالی، کارگروه آرد و نان مرکز استان و شهرستان‌ها بیش از ۲۹۱ تن  معادل ۷ هزار و ۲۸۳ کیسه آرد را از سهمیه ۲۱۴ واحد نانوایی متخلف کسر کرد و میان واحد‌های نانوایی همجوار هر شهرستان توزیع کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار