رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بوشهر :
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بوشهر گفت: بوشهر امسال در شاخص افزایش تصادف های درون شهری با افزایش صددرصدی در رتبه چهارم کشور قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۰۹۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱ 15 November 2021

به گزارش تابناک بوشهر، سرهنگ اسدالله حاجی زاده روز دوشنبه در نشست با شهردار بوشهر افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳ نفر در شهر بوشهر بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که با توجه به بالا بودن این آمار باید از ظرفیت‏‌های لازم برای کاهش آمار فوتی ‏ها استفاده کرد.

وی بیان کرد: بوشهر در مدت یاد شده در افزایش تصادفات درون شهری رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است که بدون شک نیمی از آمار فوتی ها به دلیل وجود نقاط حادثه خیز بوده و باید برای اصلاح این نقاط تلاش کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بوشهر  یادآورشد: کلیه معابر درون شهری از جمله مسیرهای منتهی به تقاطع غیرهمسطح آزادی با توجه به بالا بودن سرعت در این مسیرها و نبود دوربین‌های ثبت تخلفات جهت کنترل سرعت وسایل نقلیه منجر به افزایش تصادفات منجر به فوت و جرح شهروندان شده است.

حاجی زاده ادامه داد: در این زمینه می‌طلبد شهرداری با نصب دوربین‌های کنترل تخلف در بلوارهای آزادی، شهدا دریایی، تنگک و شهید قرنی نسبت به کاهش سرعت رانندگان اقدام کند.

وی اظهارداشت: همچنین انتظار است شهرداری بوشهر در طرح تجهیز خودروهای پلیس به دوربین های ثبت تخلفات جهت روان سازی ترافیک در خیابان‌های امام خمینی، شهید مطهری و نقاط پرتردد شهر همکاری لازم را داشته باشد.

بوشهر  در رتبه چهارم تصادف های درون شهری کشور قرار گرفت

حاجی زاده  افزود: تحقق این مهم در مقابله با تخلف‎ های رانندگان بویژه برای مسیرهایی مانند خیابان امام که رانندگان اقدام به پارک دوبل می‏‌کنند، بسیار حائز اهمیت است. 

شهردار بندر بوشهرنیز گفت: در راستای کاهش آمار فوتی تصادفات درون شهری اصلاح نقاط حادثه خیز، نصب دوربین‌های کنترل سرعت و همچنین نصب علائم هشدار دهنده در اولویت کار شهرداری قرار گرفته است.

حسین حیدری افزود: با توجه به بالا بودن آمار تصادف های درون شهری، شهرداری بوشهر آمادگی لازم دارد تا از تمام ظرفیت‌های شهرداری برای کاهش تصادف‌های منجر به فوت استفاده کند.

وی بیان کرد: نصب دوربین ‎های کنترل سرعت و ثبت تخلف در معابر پرتردد نیز در اولویت شهرداری است چراکه در کاهش تصادف‌ها نقش بسیار موثری دارد.

حیدری ادامه داد: در این زمینه شهرداری بندر بوشهر در تعامل تنگاتنگ با پلیس راهور شهرستان بوشهر است تا از محل این ظرفیت نیز بتوان اقدامات قابل توجهی را اجرایی کرد.

وی عنوان کرد: در این زمینه برای  احداث ایستگاه‌های ثابت پلیس راهور در سطح شهر همکاری لازم صورت خواهد گرفت.

حیدری افزود: در کنار همه این موارد از شهروندان فهیم بوشهری نیز انتظار است با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی سهم خود را در کاهش آمار تصادف های درون شهری را ایفا کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار