عملیات اجرایی خط انتقال آب مناطق شمالی شهر بوشهر روز چهارشنبه با حضور استاندار و مسئولان محلی آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۰۹۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷ 17 November 2021

 

به گزارش تابناک بوشهر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: هدف از اجرای طرح تهیه و اجرای خطوط انتقال آب مناطق شمالی شهر بوشهر تقویت فشار آب این بخش از شهر، توزیع عادلانه آب و انتقال منابع جدید تولید آب از محل آب شیرین کن‌های در دست احداث به مناطق شمالی است.

عبدالحمید حمزه پور افزود: جمعیت برخوردار از طرح اجرای خطوط انتقال آب مناطق شمالی شهر بوشهر ۶۰ هزار نفر است که با افق ۲۴ ساله اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: در فاز اول اجرای این طرح سه هزار و ۷۴۰ متر لوله گذاری با لوله چدن داکتیل در سایزهای ۹۰۰، ۷۰۰، ۵۰۰ و ۳۰۰ میلی متر اجرا می‌شود.

حمزه پور یادآور شد: ۵۴۲ متر لوله گذاری سایز ۷۰۰ از ابتدای خیابان‌های فنس ، باهنر، بیت المقدس، تاسر خیابان ملاصدرا و ۲۱۴ متر لوله گذاری سایز ۵۰۰ در خیابان ملاصدرا تا سر خیابان شباهنگ و ۵۲ متر لوله گذاری سایز ۳۰۰ برای وصلی چهار راه باهنر به خیابان مطهری و احداث ۶ باب حوضچه شیرآلات اجرا می شود.

وی اضافه کرد: همچنین در فاز دوم نیز ۲هزارو ۴۹۲ متر لوله گذاری با سایزهای ۵۰۰ و ۳۰۰ میلی‌متر و لوله پلی اتیلن سایزهای ۲۵۰ و ۲۰۰ میلی‌متر پیش بینی شده است که شامل خیابان‌های شباهنگ، عرضی خیابان توحید، شبنم، بهار، جمهوری، تنگسیر، و بلوار رئیسعلی دلواری اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: اعتبار مورد نیاز طرح اجرای خطوط انتقال آب مناطق شمالی شهر بوشهر ۶۲۰ میلیارد ریال است که برای فاز نخست ۴۲۰ میلیارد ریال و برای فاز دوم ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تنش آبی - عمرانی و سایر موارد تامین می‌شود.

وی یادآور شد: شهر بوشهر ۶۰۰ کیلومتر فرسودگی شبکه دارد که همین امر باعث بروز مشکلات متعددی در زمینه آبرسانی است که با تدوین طرح جامع آبرسانی و انجام مطالعات یکپارچه نقاط بحرانی شناسایی شده است.

به گفته حمزه پور در زمان حاضر ۲۲هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب‌شیرین‌کن در شهر بوشهر وجود دارد که با توجه به طرح‌های در دست اجرا بزودی این ظرفیت به ۷۵ هزار مترمکعب افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه امسال باید منتظر انقلابی در حوزه آبرسانی استان بوشهر باشیم گفت: امروز با توجه به طرح‌های آبرسانی از نظر تامین آب مشکلی در شهر بوشهر وجود ندارد و مهمترین مشکل مربوط به فرسودگی شبکه است که تلاش می شود این مشکل برطرف شود.

معاون عمرانی استانداری بوشهر گفت: وقتی این پروژه‌ها به کام مردم شیرین می‌شود که با کیفیت و با سرعت اجرا شوند.

محمد هادی رستمیان اضافه کرد: مردم مرکز استان همواره با مشکل کم آبی روبرو هستند و انتظار می‌رود با اجرای پروژه‌ها و طرح‌های آبرسانی این مشکل دیرینه مردم این شهر برطرف شود.

وی با تاکید براینکه اختلاف‌های دستگاه‌های اجرایی باید در درون دستگاه‌ها برطرف و نباید به گوش مردم برسد یادآور شد: یک سری مسائل و مشکلاتی بین شرکت آب و فاضلاب استان و شهرداری در خصوص حفاری ها وجود داشت که برطرف شد.

رستمیان یادآورشد: مردم استانی بوشهر مردمی نجیب و محجوب به حیا هستند و نباید این ویژگی مردم باعث شود پروژه‌ها به موقع به پایان نرسد و مردم در رنج و عذاب بمانند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه پروژه اجرای خطوط انتقال آب مناطق شمالی شهر بوشهر در خیابان اصلی در حال اجرا است انتظار می‌رود با نظارت دستگاه اجرایی هر چه سریعتر انجام تا مردم دچار مشکل نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار