مسابقات قایقرانی دراگون بوت قهرمانی کشور روز چهارشنبه با حضوری شماری از مسئولان ورزشی و ورزشکاران در سایت قایقرانی دهکده گردشگری بوشهر آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۰۹۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸ 17 November 2021

 

رئیس هیات قایقرانی استان بوشهر در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: روز نخست این مسابقات ویژه بانوان است که با حضور ۱۱ تیم از اقصی نقاط کشور برگزار می‏‌شود.

مهدی زارعی افزود: روز پنجشنبه نیز مسابقات دراگون بوت در رده سنی پیشکسوتان (بالای ۴۰ سال) با حضور هشت تیم برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: با اتمام مسابقات بالای ۴۰ سال، رقابت های آقایان در رده سنی آزاد برگزار می‏ شود.

زارعی یادآور شد: مجموع قایقرانان شرکت کننده در این رقابت‎‌ها ۷۵۰ نفر است که در جریان این مسابقات مجموعه کادر فدراسیون از جمله رئیس این مجموعه نیز به بوشهر خواهد آمد.

وی عنوان کرد: این رقابت ها انتخابی مسابقات آسیایی است که برترین‎‌های آن با انتخاب کادر تیم ملی جواز حضور در مسابقات آسیایی را کسب می‎‌کنند.

زارعی یادآور شد: امسال برای نخستین بار مسابقات قایقرانی دراگون بوت کشور از دریاچه مجموعه آزادی خارج و به میزبانی سایت قایقرانی دهکده گردشگری برگزار می‌‎شود.

وی ادامه داد: استان بوشهر در رشته قایقرانی در چند سال گذشته با رشدی خیره کننده همواره در بین استان های برتر کشور قرار گرفته است.

زارعی یادآور شد: هم اکنون هیات قایقرانی در ۶ شهرستان بوشهر، گناوه، دیلم، تنگستان، کنگان و عسلویه استان بوشهر فعال است و برنامه‎‌ریزی برای فعالیت این هیات در شهرستان‎‏‌های جم، دشتستان و دیر با استفاده از ظرفیت استخر در دستور کار قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: در شهرستان دشتی نیز چنانچه استقبال خوبی از سوی مسئولان شهرستان انجام شود برنامه‎‌ریزی برای فعالیت رشته قایقرانی در این شهرستان فراهم خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار