رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی گناوه:
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی گناوه گفت: کتابخانه‌های عمومی این شهرستان برای اجرای برنامه‌ها و خرید کتاب نویسندگان بودجه مناسب ندارند.
کد خبر: ۱۰۱۰۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱ 20 November 2021

به گزارش تابناک بوشهر، صادق خدری روز شنبه در این باره افزود: نداشتن بودجه باعث شده است تا در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی با مشکلات عدیده ای مواجه شویم.

وی اظهارداشت: کتابداران برای خرید کتاب برای کتابخانه‌ها به بودجه نیاز دارند که از آن محروم هستند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی گناوه گفت: برخی نویسندگان محلی و بومی انتظار دارند کتاب‌های آنها خریداری شود اما کتابخانه بودجه ای ندارد و این امر باعث ناراحتی آنها می‌شود که امیدواریم با همکاری مسئولان منابع لازم در اختیار قرار گیرد تا بتوانیم از آنها حمایت کنیم.

وی بیان کرد: تنها منبع درآمدی کتابخانه ها سهم نیم درصد شهرداری است که ۱۵ هر ماه باید به حساب انجمن کتابخانه ها واریز شود، اما به صورت مرتب پرداخت نمی‌شود.

خدری گفت: به رغم پیگیری های صورت گرفته، تعهدات سهم نیم درصد شهرداری به کتابخانه ها به سلیقه شهرداران و همکاری واحدهای مالی آن مجموعه بستگی دارد و در صورت پرداخت با فاصله زمانی بین ۳ تا ۶ ماه انجام می شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی گناوه افزود: از خیران این شهرستان که در کارهای عام المنفعه همواره پیشقدم هستند انتظار است در عرصه کتابخوانی نیز فعال شوند که پیشنهاد می‌شود در محله‌های محروم و کم برخوردار اقدام به برپایی ایستگاه مطالعه کنند.

وی اظهارکرد: برپایی ایستگاه مطالعه در نقاط و محلات شهر باعث افزایش سرانه مطالعه خواهد شد و دسترسی مردم به کتاب بیشتر می‌شود.

خدری از استقبال مردم این شهرستان در اجرای طرح پویش اهدای کتاب تقدیر کرد و گفت: در سال جاری یکهزارو ۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه اهدا شده است.

وی تعداد اعضای ۶ کتابخانه عمومی فعال در شهرستان گناوه را پنج هراو ۹۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: ۳۰ هزار و ۷۰۰ جلد کتاب در این کتابخانه‌ها موجود است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی گناوه یادآورشد: شهر گناوه با ۲ کتابخانه و شهر بندر ریگ و روستاهای جزیره، چهارروستایی و محمدصالحی هر کدام یک کتابخانه دارند.

وی گفت: ۵۶ هزار و ۹۰۷ جلد کتاب به مراجعه کنندگان دارای عضو امانت داده شده است.

خدری افزود: در تعدادی از روستاهای پرجمعیت و در جوار این شهرستان نظیر مال قاید، مال خلیفه و سربست راه اندازی کتابخانه ضرورت دارد که امیدواریم محقق شود.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی گناوه یادآورشد: در هفته کتاب و کتابخوانی برنامه‌های مختلفی در سطح شهر و مدارس این شهرستان و فضای مجازی اجرا شده است.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار