رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: پیگیری برای وصول ۸۰ میلیارد تومانی مطالبات شهرداری این شهر از دستگاه‌های اجرایی ضروری است.
کد خبر: ۱۰۱۲۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴ 27 November 2021

 

به گزارش تابناک بوشهر، جعفر پورکبگانی روز شنبه در نشست اعضای شورا و شهردار بوشهر با فرماندار شهرستان، افزود: در صورتی که دستگاه‌های دولتی با تعامل و همکاری لازم بتوانند طلب خود را به شهرداری پرداخت کنند این نهاد هم می‌تواند در خدمات‌رسانی شایسته به شهروندان و همچنین پرداخت برخی از دیون خود اقدام کند.

وی اظهارداشت: در سال جاری در جهت رونق ساخت و ساز و حمایت از شهروندان ۷۵ درصد جایزه خوش حسابی اعمال شده که باعث کاهش ۴۰ میلیارد تومانی درآمد شهرداری شده است‌.

پورکبگانی ادامه داد: همچنین اعضای شورا با توجه به تجربه تلخ شهرداری در گرفتن وام ۱۰۰میلیارد تومانی با سود ۱۸ درصد، مخالف هستند.

رییس شورای اسلامی بوشهر یادآور شد: از این رو باید به دنبال کسب درآمدهای جایگزین باشیم که وصول مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی یکی از آنها است.

پورکبگانی همچنین با اشاره به فروکش کردن بحران کرونا و حضور مسافران در شهر بوشهر گفت: دیگر حضور مسافران فقط به نوروز ختم نشده و در روزهای تعطیل و آخر هفته شمار زیادی از هموطنان به بوشهرسفر می کنند که باید نشستی ویژه با دستگاه‌های که در تعطیلات و ایام نوروز نقش آفرین هستند برگزار و شرایط زیر ساخت‌های شهر برای استقبال از مسافران مهیا شود.
وی یادآور شد: اعضای شورا هر ماه در قالب پویش ۴۸ هفته خدمت، ۴۸ نشست پاسخگویی در ۴۸ مسجد در یکی از مساجد شهر حضور می‌یابند و پاسخگوی شهروان می‌شوند که برخی مطالبات مربوط به سایر دستگاه‌ها است.
پورکبگانی اضافه کرد: در این راستا انتظار می‌رود هر یک ماه نشست‌هایی با عنوان "شهر زیبا محله پویا" در فرمانداری با دبیری شورا تشکیل و همه دستگاههای خدمات‌رسان در این نشست حضور داشته باشند تا مشکلات محلات به صورت عملیاتی حل شود.
پورکبگانی همچنین خواستار نگاه ویژه به شهرداری مرکز استان در شورای برنامه ریزی شهرستان و اختصاص اعتبار خاص جهت پروژه های عمران شهری شد.
شهردار بوشهر نیز گفت: انتظار است با همدلی شورا و شهرداری در چهار سال این دوره شورا تحولات چشمگیری در شهر رقم بخورد.

حسین حیدری افزود: تلاش شبانه روزی ما تحقق مطالبات به حق شهروندان است و انتظار می‌رود سایر دستگاه‌های اجرایی که در توسعه شهر نقش دارند، همراه مدیریت شهری شوند.
وی گفت: بازگشایی جاده سلامت خیابان آزادگان بعد از سال‌ها تاخیر، آغاز عملیات اجرایی تقاطع سردار سلیمانی، اجراء فاز یک گذرسرتل به تنگک و آسفالت جاده دسترسی به آرامستان و ساماندهی محوطه داخلی از جمله خدمات شهرداری بوشهر طی چند هفته اخیر است.

وی همچنین خواستار اختصاص اعتبارات بیشتر جهت پروژه‌های شاخص عمرانی شهرداری بوشهر شد.

فرماندار بوشهر نیز با تبریک هفته بسیج و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس اظهار کرد: در مجموعه مدیریت شهری در این دوره ۲ فرماندار، یک معاون فرماندار و مجموعه وزین و پر ارزشی وجود دارند که این یک غنیمت برای مجموعه مدیریت شهری است.

صالح رحیمی افزود: برای تحول باید یک مسیر و برنامه درست داشت و با یک هدف‌گذاری چشم انداز کار را مشخص کرد.

وی با تاکید بر توسعه فضای سبز شهری گفت: موزه دریانوردی بوشهر دارای یک فضای سبز بسیار خوب است که رایزنی جهت در اختیار گذاشتن این فضا به شهرداری و تبدیل آن به پارک جهت استفاده شهروندان بوشهری به ویژه در محلات جنوبی در حال انجام است.

رحیمی تصریح کرد: شهرستان بوشهر همچنین نیازمند یک بیمارستان سوانح سوختگی است که در این ارتباط رایزنی با وزارت بهداشت و وزرات نفت جهت دریافت مجوز آغاز شده است‌.
فرماندار بوشهرگفت:استفاده از آب تصفیه خانه فاضلاب شهر بوشهر در جهت ایجاد کمربندی فضای سبز شهری و کاشت درختان غیر مثمر و همچنین استفاده از آنها در صنایع تبدیلی و توجه به اقتصاد خانواده ها به ویژه در روستاهای بخش مرکزی بوشهر از دیگر برنامه‌های این فرمانداری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار