امام جمعه بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های مهم تولیدی و سرمایه‌گذاری استان گفت: در اقتصاد دریا پایه باید رشته‌ها و علوم میان رشته شناسایی و ایجاد شود و در این بخش تمرکز به حوزه فناورانه ضروری است.
کد خبر: ۱۰۱۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱ 04 December 2021

به گزارش تابناک بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشست با معاون دانشگاه آزاد اسلامی کشور با اشاره به اینکه مراکز آموزش عالی نقش مهمی در عرصه توسعه و پیشرفت جامعه دارند اظهار داشت: جامعه بدون انسان‌های توانمند علمی و خلاق امکان پیشرفت و توسعه ندارد که توجه به بنیه علمی و آموزشی جامعه امری مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تأکید بر توجه به توسعه رشته‌های تحصیلی در دانشگاه بر اساس ظرفیت‌های تولیدی، صنعتی، اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری تصریح کرد: استان بوشهر در بخش‌های مختلف دارای ظرفیت‌های مهم اقتصادی، صنعتی و اشتغال‌زایی است که باید در این عرصه‌ها رشته تحصیلی ایجاد شود.

وی احداث شهرک داروسازی دریایی و راه‌اندازی رشته‌های مرتبط در دانشگاه آزاد بوشهر را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: در اقتصاد دریا پایه باید رشته‌ها و علوم میان رشته شناسایی و ایجاد شود و در این بخش تمرکز به حوزه فناورانه ضروری است.

صفایی بوشهری با اشاره به ظرفیت‌های اقتصاد دریا پایه و اقتصاد کرانه‌ای گفت: در حوزه مهندسی دریا و به‌ویژه تولید ثروت از محصولات دریایی مانند رشته داروسازی دریا پایه باید به‌صورت ویژه کار شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه کشاورزی این استان ظرفیت بالایی برای کشت گیاهان شورپسند و خرما دارد تصریح کرد: 100 گونه خرما در استان بوشهر وجود دارد که لازم است تحقیقات ژنتیک، رشد در عرصه تولید و صادرات این محصول مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه بوشهر ،مرجعیت علمی را سبب اقتدار و قدرت دانست و بیان کرد: هر کشوری که دارای منابع سرزمینی فراوان اما فاقد علم باشد وجود منابع برای آن کشور بی اهمیت می‌شود.

صفایی بوشهری با بیان اینکه دانشگاه‌های آزاد جهان از دوران مدرسه برای جامعه هدف برنامه‌ریزی می‌کند تأکید کرد: با توجه به کاهش ورود دانشجو به دانشگاه‌ها‌ به سبب سن جمعیت و افزایش مراکز آموزش عالی باید در حوزه‌های دبستان و دبیرستان توجه و تمرکز بیشتری شود.

وی، حوزه تحصیلی دبستان و دبیرستان را نقش تاثیرگذاری در رشد دیپلماسی عمومی و تخصصی علم دانست.

دانشگاه آزاد اسلامی چالش‌های استانی را در 15 هزار موضوع تدوین کرد

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه چالش‌های استانی در این دانشگاه در 40 محور با 15 هزار موضوع استخراج شده است افزود: پایان‌نامه و تحقیقات دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی از جمله دکتری در محورهای یاد شده مورد توجه است.

احمد حیدری با اشاره به اینکه این محورها در اختیار استانداران و وزارتخانه‌ها قرار می‌گیرد تصریح کرد: برای حل چالش‌های استان‌ها مفاد پایان‌نامه در دسترس مسئولان قرار می‌گیرد.

وی از تدوین برنامه آمایش سرزمینی برای تمام استان‎ها خبر داد و تصریح کرد: در همه استان‌ها تیم برنامه‌ریزی بر اساس ظرفیت‌های بالادستی ملزم شدند توانایی و قابلیت‌های استان و شهرستان‌ها استخراج و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به وجود 900 هزار قطعه آزمایشگاهی با کارایی بالا و موثر در دانشگاه‌های آزاد تصریح کرد: این امکانات و تجهیزات در شرایط تحریمی در اختیار ظرفیت علمی کشور قرار گرفته است.

حیدری اضافه کرد: متناسب با تأسیسات نفتی، پتروشیمی و هسته‌ای استان بوشهر رشته‌های دانشگاهی تدوین شده تا زمینه اشتغال بهتر برای دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها‌ آزاد این استان فراهم شود.

وی با اشاره به انتخاب سروش حیدری سنگستانی به‌عنوان مدیر جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر عنوان کرد: در این ارتباط جوان‌گرایی و انتخاب فردی متناسب با ظرفیت های استان مورد توجه قرار گرفته تا زمینه برای شکوفایی هر چه بیشتر استعدادهای این استان فراهم شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار