امام جمعه گناوه گفت: برگزاری مناظره و کرسی‌های آزاد اندیشی یکی از مطالبه‌های مقام معظم رهبری است که هر چه بیشتر باید در دانشگاه‌ها گسترش یابد.
کد خبر: ۱۰۱۴۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸ 06 December 2021

 

به گزارش تابناک بوشهر، روابط عمومی دانشگاه پیام نور گناوه روز دوشنبه به نقل از حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در  مناظره دانشجویی دانشگاه‌های گناوه افزود: کسی که وارد بحث مناظره می‌شود باید متقن صحبت کند و علاوه بر آن سئوالات مطرح شده کلیشه‌ای نباشد.

وی گفت: در مناظره برای اینکه مخاطب بتواند مطلب را بهتر بپذیرد و درک کند باید منبع و ماخذ مطالب مطرح شده بیان شود.

رکنی حسینی اضافه کرد: برگزاری مناظره‌ها در جامعه به خصوص برای قشر دانشجو بسیار موثر و راهگشا است و نباید منحصر به زمان خاص باشد بلکه به صورت مستمر برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: در موضوعات مناظره باید از پراکندگی ها در مباحث  پیشگیری شود و  با مطالعه، زمان کافی و مطالبه گری بیشتری ادامه یابد.

امام جمعه گناوه یادآورشد: مناظره‌ها به صورت بحث‌های طلبگی باشد و سئوال و جواب‌ها بر اساس بحث بین موافق و مخالف باشد.

وی گفت: موضوعات مانند حجاب یا موارد دیگر را در جامعه از بعد دینی، فقهی و روانشناسی و جامعه شناسی نتوانستیم بررسی کنیم و اگر هم بررسی شده ،بر یک ابعاد آن تاکید شده است.

                                                                                                                                       امام جمعه گناوه: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی از مطالبه‌های رهبری است

امام جمعه گناوه بیان کرد: امروز برخی باورهای دینی و قرآنی با مسائل اقتصادی و زندگی مردم گره خورده است و اگر مقاومتی نیز صورت می‌گیرد به دلیل همین مشکلات است و البته بطور یقین می‌پذیرند که در جامعه اسلامی باورهایی وجود دارد که باید ملتزم به آنها بود.

رئیس دانشگاه پیام نور گناوه گفت:  نخستین مناظره دانشجویی دانشگاه‌های گناوه با همکاری این دانشگاه،  آزاد اسلامی و  علمی کاربردی به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو با موضوع "حجاب امری شخصی است، دولت دخالت در آن را ندارد"  برگزار می‌شود.

مجید قربانی افزود: داشتن علم و آگاهی، رعایت ادب و احترام، سعه صدر و قدرت شنیدن عقاید دیگران، پرهیز از تعصب نابجا، مستند گویی و تکیه بر دلایل محکم و منطقی، نقد سخن گوینده نه گوینده سخن در مناظرات باید رعایت شود.

وی از همکاری دانشگاه‌های گناوه در برگزاری این مناظره تقدیر کرد و گفت: امید است این مناظره سرآغاز برنامه‌های بیشتر در آینده با همکاری دانشگاه‌های شهرستان باشد و تداوم یابد.

در این مناظره که در سالن فنی و حرفه ای گناوه برگزار شد، تیم‌های مناظره کننده از دانشگاه‌های گناوه در دو بخش مخالف و موافق به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات و سئوالات خود پرداختند.

در پایان از تیم‌های شرکت کننده، اساتید مشاور تیم‌ها و داوران و ناظران مناظره با اهدا لوح سپاس و تندیس تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار