مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت:درحال حاضر استان به ۲ گروه خونی O و A مثبت برای بیماران سرطانی و تالاسمی نیاز دارد.
کد خبر: ۱۰۱۵۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸ 13 December 2021

به گزارش تابناک بوشهر، دکتر نرگس عبیدی روز دوشنبه در این خصوص افزود: در زمان اوج شیوع ویروس کرونا عمل‌های غیر ضروری در بیمارستان‌ها انجام نمی‌شد اما با بهبود شرایط و بازگشت مراکز درمانی به روال عادی درمان، شمار عمل‌ها بیشتر و به دنبال آن نیاز به گروه‌های خونی نیز افزایش یافته است.

عبیدی اظهار کرد: حضور برنامه‌ریزی شده و مستمر افراد برای اهدای خون کمک می‌کند میزان ذخایر خون استان بوشهر همیشه در حد مطلوب باقی بماند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: از آنجایی که روزانه افراد ثابتی وجود ندارد که نیاز به خون و فرآورده‌های خونی مشخص باشد، نیاز به اهدای خون همیشگی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هر اهدای خون حداقل سه نفر را از مرگ حتمی نجات می‌دهد، شهروندان بوشهری در این شرایط برای اهدای خون که یک کار ضروری است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به پایگاه‌های خون‌گیری این سازمان مراجعه کنند.

عبیدی تاکید کرد: پایگاه‌های انتقال خون با توجه به رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی محیطی امن برای تک تک افراد مراجعه کننده به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: نیاز به خون همیشگی و عمر خون و فرآورده‌های آن کوتاه است به همین دلیل از هم استانی‌ها انتظار می‌رود در روزهای آینده با رعایت توصیه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی با حضور در پایگاه‌های انتقال خون این استان در کنار ما باشند و اجازه ندهند ذخایر خونی استان بوشهر کاهش یابد تا از این روزهای سخت همچون گذشته با سربلندی عبور کنیم.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۷هزار و ۴۰۴ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون استان بوشهر مراجعه کردند که از این شمار ۲۲هزار و ۵۹۳ نفر موفق به اهدا خون شدند که از این شمار یکهزار و ۷۶ نفر بانوان هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار