مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: در زمان حاضر از ۷۴هزار و ۱۱ واحد مسکونی روستایی در این استان ۳۱ هزار و ۲۱۵ واحد نیاز به مقاوم سازی دارند.
کد خبر: ۱۰۱۸۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰ 26 December 2021

علیرضا مقدم روز یکشنبه در نشست با نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: از آغاز نهضت مقاوم سازی مسکن روستایی از سال ۸۴ تاکنون ۴۲ هزار و ۷۹۶ واحد مسکونی در این استان مقاوم سازی شده اند که با توجه به زلزله خیز بودن برخی از مناطق استان مقاوم سازی واحدهای باقی مانده ضروری است.

وی اضافه کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است در مدت چهار سال ۱۰ هزار واحد مسکونی در استان بوشهر تولید و مقاوم سازی شود.

مقدم با اشاره به اینکه سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور مقاوم سازی می شود گفت: سهم استان بوشهر از این طرح امسال ۲هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی است که از این تعداد تاکنون یکهزار و ۱۸۰ واحد معادل ۴۷ درصد به بانک‌های عامل استان ابلاغ شده است.

وی یادآور شد: از این تعداد ۵۰۵ واحد سهمیه شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم است که باید مقاوم سازی شوند که ۳۶۳ واحد به بانک‌ها ابلاغ و ۲۲۹ واحد نیز معادل ۴۵ درصد انعقاد قرار داد صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر در باره بازسازی منازل سانحه دیده در اثر حوادث طبیعی سیل و زلزله در سال ۹۹ در این استان گفت: سهمیه واحدهای احداثی ۶۱۰، تعمیراتی ۷۶۷و معیشتی یکهزار و ۳۰۵ واحد است که تاکنون ۴۶۲ واحد احداثی، ۷۳۲ واحد تعمیراتی و یکهزار و ۱۲۶ واحد معیشتی انعقاد قرار داد شده اند.

وی درباره واحدهای احداثی برای خانوارهای ۲ معلول نیز بیان کرد: براساس تفاهم‌نامه صورت گرفته سهم استان بوشهر از احداث واحدهای مسکونی برای خانوارهای ۲ معلول ۱۰۹ واحد است که تاکنون ۹۵ واحد بهره برداری شده است که از این شمار ۳۳ واحد در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم در دست احداث است و ۲۷ واحد آن بهره برداری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار