معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: کلیسای نسطوریان و گوردخمه‌های پالمیران جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر با هدف حفاظت بهینه از این آثار سامان‌دهی شد.
کد خبر: ۱۰۲۱۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶ 11 January 2022

 

به گزارش تابناک بوشهر، نصرالله ابراهیمی روز سه شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: یکی از آثار ارزشمند جزیره تاریخی خارگ گوردخمه‌های پالمیران است که برای حفاظت بهینه این اثر، عملیات اجرایی تثبیت دیواره‌ها، ستون گذاری و کار بندکشی سنگ‌ها انجام شده است.

وی بیان کرد: در همین راستا پاک‌سازی، کف‌سازی با سنگ گرانیت در فضای داخلی گوردخمه‌ها، هزار و ۲۰۰ مترمربع شن پاشی در محیط پیرامونی، درزبندی و عایق بندی پشت بام از دیگر کارهایی است که برای بهبود وضعیت موجود، مورد مرمت قرار گرفته است.

ابراهیمی ادامه داد: کلیسای نسطوریان از دیگر آثار تاریخی جزیره خارگ است که عملیات پاکسازی و تثبیت دیواره‌ها در این اثر انجام شده است.

وی همچنین کار بوته کنی و نمک پاشی محوطه پیرامون کلیسای نسطوریان برای جلوگیری از رویش گیاهان را از جمله دیگر اقدام‌های مهم در راستای ساماندهی این اثر تاریخی عنوان کرد.

ایراهیمی افزود: هدف از مرمت، سامان‌دهی و نورپردازی آثار تاریخی حفاظت بهینه، احیای اثر و زمینه سازی مناسب برای بازدید علاقه‌مندان از آثار تاریخی است.

کلیسای نسطوریان مربوط به دوره ساسانیان و گوردخمه های پالمیران مربوط به دوره اشکانیان و از جمله آثار تاریخی استان بوشهر است که به ثبت آثار ملی درآمده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار