معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: هر گونه تصمیم گیری در مورد سفرهای نوروزی منوط به نظر و تصمیم ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا است.
کد خبر: ۱۰۲۱۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲ 12 January 2022

به گزارش تابناک بوشهر، محمد هادی رستمیان روز گذشته (سه شنبه) در نخستین نشست هماهنگی خدمات سفر در استان بوشهر افزود: همکاری مردم و کادر درمان باعث شده تا  به شرایط خوبی از نظر بیماری کرونا برسیم، ولی نمی‌توان از ویروس کرونا و خطرات آن غافل شد.

وی بیان کرد: اصل بر مسافرت نرفتن است، اما با این حال باید آمادگی این را داشته باشیم که اگر شرایط ویژه‌ای از سوی این ستادها برای سفر اعلام شد و اقداماتی برای آنها تعریف کردند، غافلگیر نشویم و از قبل هماهنگی و آمادگی لازم را داشته باشیم.

رستمیان اضافه کرد: قدیمی‌ترین تمدن‌ها در کنار آب شکل گرفته و بوشهر هم از این موضوع مستثنی نیست و قابلیت این استان در حوزه گردشگری و گردشگر پذیری بسیار بالا است.

معاون عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه مردم بوشهر مهمان‌نواز هستند افزود: شهرداری‌ها در زمینه میزبانی خوب عمل کنند و باید از ظرفیت بخش خصوصی در این راستا بهره برد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر نیز با بیان اینکه در کمیته‌های ۱۱ گانه خدمات سفر برنامه‌های مختلفی در صورت سفرهای نوروزی اندیشیده شده گفت: نظارت بر مراکز بین راهی، هتل‌ها، مهمان پذیرها و سامان دهی سرویس‌های بهداشتی و مراکز اقامتی در دستور کار است.

محمد حسین ارسطوزاده افزود: تیم‌هایی از بازرسان دانشگاه علوم پزشکی نظارت بر دستورالعمل‌های بهداشتی را پیگیری و نسبت به رفع اشکال‌ها اقدام می‌کنند.

وی گفت: روند استاندارد سازی هتل‌ها و مراکز بوم گردی از سال گذشته در حال انجام است و تا پایان سال به پایان می‌رسد.

ارسطوزاده اضافه کرد: فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر موجب تقویت ظرفیت‌ها می‌شود و می‌توان با هم فکری، فصل گردشگری خوبی را داشته باشیم.

معاون استاندار بوشهر:تصمیم گیری در مورد سفرهای نوروزی با مجوز ستاد ملی کرونا انجام می‌شود

وی ادامه داد: سال ۱۴۰۱ تورنمنت جام جهانی در کشور قطر برگزار می‌شود و باید به طور ویژه برای این موضوع، با هماهنگی تمام دستگاه‌های مسئول در حوزه گردشگری برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر تصریح کرد: نظارت بر تاسیسات گردشگری، تهیه اقلام تبلیغاتی، استفاده از فناوری و ظرفیت جدید تبلیغات در کنار عملکرد کمیته‌های تخصصی در ستاد، بسیار حائز اهمیت است.

ارسطوزاده  یادآورشد: گردشگری یک موضوع فرابخشی بوده و تمامی انجمن‌ها و ادارات باید برای توسعه آن تلاش کنند تا زمینه برگزاری سفرهای ایمن به این استان فراهم شود.

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هرچند در زمان حاضر کشور و استان از نظر شیوع ویروس کرونا در بهترین شرایط قرار دارند به نحوی که در دیماه تاکنون تنها ۲۸۴ نفر مبتلا به این ویروس شناسایی شده اند اما این شرایط ثابت نیست و متغیر است.

محمد مهدی خواجه ئیان در خصوص واکسیناسیون افزود: در زمان حاضر ۹۰ درصد مردم استان دُز اول و ۸۰ درصد دُز دوم را دریافت کرده اما در زمینه دریافت دُز سوم همچنان استان با چالش روبرو است.

وی ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد تنها ۲۰ درصد از مردم استان نسبت به تزریق دُز سوم خود اقدام کرده و در این زمینه استان عقب است.

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: شواهد نشان می‌دهد سویه اُمیکرون به تدریج جایگزین دلتا می‌شود و نگرانی کادر بهداشت و درمان این است که این ویروس گسترش یابد.

خواجه ئیان تاکید کرد: براساس پیش بینی‌ها آخر بهمن رنگ بندی کرونایی استان‌ها تغییر و به سمت نارنجی و قرمز تغییر می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار