با تکیه بر توان داخلی و استفاده از فناوری روزآمد متخصصان و کارکنان پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی، واکنشگرهای واحد آزمایشگاهی در این پالایشگاه به طور کامل بومی‌سازی شد.
کد خبر: ۱۰۲۸۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱ 16 February 2022

به گزارش تابناک بوشهر، رئیس مهندسی و خدمات فنی پالایشگاه دهم با بیان اینکه در سال جاری اقدامات بسیار خوبی در فاز ۱۹ پارس جنوبی رقم خورده است بیان کرد: متخصصان و کارکنان آزمایشگاه واحد خدمات فنی و مهندسی با تکیه بر دانش بومی، واکنشگرهای اسپکتروفوتومتری مورد نیاز روزانه واحد آزمایشگاه پالایشگاه دهم که ساخت آن در سال‌ها‌ی گذشته در انحصار شرکت های خارجی بوده و از طریق تامین‌کنندگان خارجی تهیه می‌شد و امکان تامین به‌موقع این مواد مهم آزمایشگاهی مقدور نبوده را به تولید رسانده و بومی‌سازی نمایند.

محمد تقوایی گفت: کارکنان واحد آزمایشگاه پالایشگاه دهم این موفقیت بزرگ را در بازه زمانی ۵۰۰ نفر ساعت کارکرد مفید و مستمر به انجام رساندند.

وی با اشاره به اینکه چند قلم از این واکنشگرها در سطح مجتمع تولید گردیده است عنوان داشت: اکنون در آزمایشگاه فاز -۹ مجتمع گاز پارس جنوبی تمامی واکنشکرهای اسپکتروفوتومتری روتین تولید و به میزان ۹۰ درصد از خرید خارجی بی‌نیاز شده ایم .

تقوایی با تاکید بر اینکه تولیدات داخلی موجب تولید پایدار و مستمر گاز و محصولات جانبی می‌شود بیان کرد: تولیدات داخلی، کشور را از بسیاری از مشکلات خارج می‌کند و می‌تواند تولید پایدار در تمامی محصولات حوزه‌ی نفت و گاز را به کشور ارزانی بدارد و روز به روز شاهد شکوفایی در توان ساخت داخل و اقتصاد کشور باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار