کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از اواخر امروز همزمان با خروج سامانه بارشی دمای هوا در این استان کاهش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۱۰۲۹۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲ 21 February 2022

پیام مساعدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میانگین این کاهش دما بین ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد است که برای مناطق کوهستانی این کاهش محسوس‌تر خواهد بود.

وی بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز و فردا سرعت وزش بادهای شمالی روی دریا و سواحل استان افزایش خواهد یافت و به سبب آن، دریا در این مدت بویژه در مناطق مرکزی و جنوبی مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی یادآور شد: همچنین تا ظهر امروز دوشنبه وقوع بارش‌های پراکنده در برخی از نقاط استان بوشهر دور از انتظار نیست.

وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و در ساعت‌هایی با وزش باد و در برخی نقاط با گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی ادامه داد: در این مدت در برخی از مناطق تا عصر امروز افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده باران و فردا در برخی نقاط مستعد مه صبحگاهی پیش‌بینی شده است.

وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی تا شمال در قسمت‌های شمالی ۱۰ تا ۳۰ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و در قسمت‌های مرکزی و جنوبی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ و روی دریا در ساعت‌هایی تا ۵۶ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی یادآور شد: در این مدت ارتفاع موج دریا در سواحل استان بوشهر ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در مناطق مرکزی و جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۱۰ سانتیمتر پیش‌بینی شده است.

وی اظهار کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۵۱ :۰۴، مد اول ۱۱:۱۳، جزر دوم ۱۷:۴۲ و مد دوم ۲۳:۰۹ خواهد بود.

مساعدی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته عسلویه و جم با ۳۱ و ۱۵ درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین و کمترین میزان دما را در استان بوشهر داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار