مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: ۲ شکارچی غیربومی قوچ وحشی در این استان به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.
کد خبر: ۱۰۳۷۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳ 05 April 2022

فرهاد قلی‌نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تخلف شکارچیان یادشده مربوط به سال ۹۴ در منطقه شکار ممنوع تنگ باهوش- شاهزاده ابراهیم است که پس از انجام شکار، شکارچیان اقدام به تهدید محیط بانان منطقه کرده بودند.

وی بیان کرد: شکارچیان پس از شکار خود اقدام به تهیه فیلم از تهدید محیط بان کرده و آن را در فضای مجازی انتشار دادند.

قلی نژاد ادامه داد: باتوجه به نقش انکارپذیر محیط بانان در حفاظ از محیط زیست شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ دشتستان با اهتمام ویژه به این موضوع نسبت به صدور ۱۸ ماه حبس تعزیری برای شکارچیان متخلف اقدام کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: شمار محیط بانان مصوب استان بوشهر ۱۳۲ نفر است که اکنون تنها ۶۱ محیط بان کار حراست از محیط زیست استان را عهده‌دار هستند.

مناطق حفاظت شده آخرین بازمانده طبیعت بکر کشور بوده که اکنون حدود هفت درصد مساحت استان تحت حفاظت است که با استاندارد ۱۰ درصد مناطق تحت حفاظت فاصله دارد.

منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم – تنگ باهوش برای اولین بار در سال ۱۳۹۰ با تصویب سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی و در سال ۹۵ نیز به مدت پنج سال دیگر به عنوان منطقه شکار ممنوع تمدید شد.

این زیستگاه به مساحت ۶۰ هزار هکتار در شهرستان های دشتستان و تنگستان قرار دارد و با دارا بودن رودخانه دائمی باهوش و تعداد زیادی چشمه و پوشش گیاهـی مطلوب از اهمیت زیستگاهی بسیار بالایی بر خوردار اسـت.

حضور انواع وحوش و پستانداران از جمله گربه‌سانانی مثل پلنگ و علف‌خواران بزرگ از قبیل کل و بز و قوچ و میش از شاخص های اصلی تنوع زیستی آن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار