مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر شاخص آمار ولادت‌های سال ۱۴۰۰ را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۳۸۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷ 09 April 2022

به گزارش تابناک بوشهر، مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اشاره به شیب ملایم‌تر کاهش ولادت در استان، گفت: در سال ۱۴۰۰ سیزده هزار و ۹۵۰ واقعه ولادت در استان به وقوع پیوسته که از کاهش ۵.۸ درصدی نسبت به سال ما قبل از آن برخوردار است. این در حالی است که درصد تغییرات ولادت در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ به میزان ۸ درصد کاهش داشته است.

اسکندر پاسالار اظهار داشت: از میان متولدین سال گذشته، هفت هزارو ۵۰۳ ولادت مربوط به نوزادان پسر و هفت هزارو ۴۸ ولادت مربوط به نوزادان دختر بوده است.

مدیرکل ثبت احوال بوشهر در خصوص نسبت جنسی ولادت در استان نیز یادآور شد: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در سال گذشته ۱۰۶ بوده است که نشان می‌دهد به ازای ولادت هر ۱۰۰ دختر ۱۰۶ نوزاد پسر در استان متولد شده‌اند که این شاخص در سال ۱۳۹۹ نیز به همین میزان ثبت شده است.

او اعلام کرد: نسبت ولادت در شهر‌ها و مناطق روستایی استان بوشهر به میزان ۳۱۷ است که نشان می‌دهد به ازای ثبت هر ۱۰۰ واقعه ولادت در مناطق روستایی تعداد ۳۱۷ ولادت در شهر‌های این استان به ثبت رسیده است، بنابراین ۷۶ درصد ولادت‌های استان بوشهر در این بازه زمانی مربوط به نوزادان ساکن شهر‌ها است.

پاسالار، افزود: طی سال ۱۴۰۰، بیشترین واقعه ولادت در شهرستان بوشهر با ۲۷.۹ درصد و کمترین میزان آن در شهرستان دیلم با ۲.۹ درصد به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با بیان اینکه بیشترین ولادت‌های جاری ثبت شده در سال ۱۴۰۰ مربوط به مادران گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ سال است، اعلام کرد: میانگین سن مادران در ولادت‌های ثبت شده در استان بوشهر ۲۹ سال و ۸ ماه را نشان می‌دهد که شهرستان بوشهر با میانگین سن ۳۰.۱ سال و تنگستان با میانگین سن ۲۸.۹ سال به ترتیب بیشترین و کمترین میانگین سن را در بین شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده اند.

پاسالار خاطرنشان کرد: بیشترین ولادت‌های ثبت شده در بین زنان، مربوط به مادران ۲۹ سال و در بین مردان، مربوط به پدران ۳۲ سال است و بیشترین ولادت ثبت شده به میزان ۴۲.۱ درصد در پنج سال نخست زندگی مشترک زوجین و بعد از آن ۳۰.۴ درصد در فاصله ۶ تا ۱۰ سال رخ داده است.

او با اعلام این موضوع که در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۳۴ واقعه دوقلوزایی و ۸ واقعه سه قلو زایی در استان بوشهر به ثبت رسیده است، عنوان کرد: پرتکرارترین نام‌ها در میان نوزادان متولد شده در این مدت برای نوزادان پسر به ترتیب محمد، حسین، علی، امیر علی و رضا و در میان نوزادان دختر فاطمه، زهرا، رستا، زینب و فاطمه زهرا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار