مدیرکل انتقال خون استان بوشهر از اهدا سه هزار و ۱۴۰ واحد خونی در ماه مبارک رمضان در قالب نذر خون خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۳۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶ 05 May 2022

علیرضا باستین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، مصرف خون و فرآورده‌های خونی به‌ویژه برای بیماران تالاسمی و بیماران را یک نیاز همیشگی دانست و اظهار داشت: علاوه بر این مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به‌صورت مستمر و روزانه به خون و فرآورده‌های خونی نیاز دارند.

وی با تاکید بر مستمر روند اهدای خون برای پاسخگوی به بیماران نیازمند به خون گفت: تامین خون مورد نیاز بیماران تالاسمی و سرطانی و نیاز‌های فوری مربوط به افراد سانحه دیده یکی از ماموریت‌های سازمان انتقال خون با مشارکت عموم مردم است.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان امسال سه هزار و 744 بوشهری به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند خاطر نشان کرد: از این تعداد بیش از 90 درصد آنان موفق به اهدا خون شدند.

باستین از اهدا سه هزار و 140 واحد خونی در ماه مبارک رمضان در قالب نذر خون خبر داد و افزود: رمضان امسال بیش از دو برابر سال قبل بانوان استان نسبت به اهدا خون خود اقدام کردند.

وی با اشاره به اجرا پویش اهدا خون در شب‌های قدر خاطر نشان کرد: بیشترین اهدا خون در شب‌های احیای 19 ، 21 و 23 ماه مبارک رمضان بود و اهدای خون در ماه مبارک رمضان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به 40 درصد افزایش یافت.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با بیان اینکه مصرف خون و فرآورده‌های خونی به ویژه برای بیماران تالاسمی یک نیاز همیشگی است اضافه کرد: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی اجتناب‌ناپذیر است و از مردم نوع‌دوست انتظار می‌رود برای اهدا خون با توجه به ذخیره‌سازی انواع گروه‌های خونی به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار