فرماندار تنگستان:
فرماندار تنگستان گفت: موضوع اشتغال باید تبدیل به یک گفتمان اجتماعی شود چرا که در این شهرستان در حوزه‌های مختلف ظرفیت برای ایجاد فرصت های شغلی وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۴۶۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶ 24 May 2022

به گزارش تابناک بوشهر، احمد لطفی روز سه‌شنبه در سومین مجمع سلامت شهرستان تنگستان که با موضوع رفع بیکاری و اشتغالزایی برگزار شد، افزود: هر چه به بحث اشتغال در ابعاد وسیع‌تر و با نگاه بازتری پرداخته شود می‌توان در رفع موانع و ایجاد اشتغال پایدار عملکرد بهتری برجا گذاشت.

وی با اشاره به موانع فراروی ایجاد اشتغال و بهبود فضای کسب و کار تصریح کرد: در حوزه اشتغال انتظار است که دستگاه‌های اجرایی با مطالعه کامل و علمی موانع را بررسی و طرح جامعی را ارائه دهند که بتوان در مجامع مختلف از آن دفاع و در جهت رفع بیکاری در شهرستان عملیاتی کرد.

رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برای به نتیجه رسیدن اهداف مجامع سلامت باید مستنداتی وجود داشته باشد که اثبات کند که آن منطقه از کشور در معرض تهدید مورد نظر قرار دارد تا با ارائه این مستندات در شورای عالی امنیت غذایی کشور که به ریاست رئیس جمهور برگزار می‌شود بتوان از آن دفاع و نگاه دولت را نسبت شهرستان به سمت آن سوق و در جهت رفع آن به عنوان گفتمان غالب شهرستان حرکت کرد.

عیسی صفوی ادامه داد: در صورتی می‌توان از این موضوع در مجامع بالا دستی دفاع و آن را منتج به نتیجه کرد که سه عامل بیماری‌های قلبی، بیماری‌های روانی و مشکل تغذیه از مشکلات اصلی شهرستان باشد که آن نیز تنها با ارائه مستندات آماری قابل قبول است.

وی اظهار کرد: ۷۲ شاخص اقتصادی و اجتماعی وجود دارد که به سلامت جامعه آسیب می زند که هشت مورد آن از موارد اصلی در جامعه است.

صفوی گفت: یکی از مهمترین آنها مسئله اشتغال است که باید تلاش کرد از تاثیرات آن بر سلامت جامعه جلوگیری کرد.

امام جمعه شهر اهرم گفت: رهبر معظم انقلاب سبک زندگی سالم را هفتمین توصیه خود درگام دوم انقلاب ذکر کرده است.

حجت الاسلام حبیب پهلوزاده افزود: تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران زیان های بی جبران اخلاقی، اقتصادی، دینی و سیاسی به کشور و ملت ما زده است و این جهادی هوشمندانه می‌طلبد.

وی افزود: باید با رفع موانع به اشتغال و اقتصاد کمک کرد زیرا چنانچه با ایجاد شغل و کار، معیشت مردم بهبود نیابد به سمت کفر حرکت می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار تنگستان نیز گفت : در گام دوم انقلاب بر تسریع در بحث رفع موانع تولید و اشتغال تاکید شده است، زیرا بسیاری از آسیب‌های حوزه اجتماعی مستقیم به مسئله اشتغال مرتبط می شود.

رضا ریاحی افزود: نعمت سلامت یکی از موهبت های الهی است که خداوند متعال در اختیار انسان قرار داده ، نعمتی که بی توجهی به آن علاوه بر ایجاد مشکل برای خود فرد می‌تواند تبعات بسیار زیادی برای جامعه داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار