بخشدار بندر ریگ گناوه:
بخشدار بندرریگ شهرستان گناوه گفت: بی تردید، سالروز حماسه فتح خرمشهر فرصت مغتنمی برای بازبینی و بازشناسی تاریخ بلند مقاومت ملت ایران است که با انقلاب خونین خود راه جدیدی را فرا روی بشریت گشود.
کد خبر: ۱۰۴۶۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳ 24 May 2022

به گزارش تابناک بوشهر، ضرغام محمدی روزر سه شنبه در آیین گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در گلزار شهدای روستای چهار روستایی این بخش افزود: حماسه‌ آزاد سازی خرمشهر، یادآور نقطه عطف روشن سال های دفاع مقدس است که رزمندگان با جهاد در راه خدا و فضیلت های معنوی ، دفاع از شرف و نوامیس و ارزش های مقدس این خاک پاک را بر مادیات و شهرت دنیوی ترجیح دادند تا تمام معادلات جهان به نفع دین اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی رقم بخورد.

وی اظهارکرد: فتح خرمشهر در تاریخ پرفراز و نشیب ایران اسلامی از رویدادهای مهم و نقطه عطفی به‌ شمار می‌آید که با مدد الهی و با صلابت و فداکاری فرزندان قهرمان این مرز و بوم، به منصه ظهور رسید.

بخشدار بندر ریگ به اهمیت جهاد تبیین در این برهه اشاره کرد و گفت: ایران مقتدر از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کرده است و اگرچه هر از گاهی برخی از مطالب آن رسانه ای شده اما دشمنان با دسیسه‌های پیچیده سعی در ناامید کردن مردم و عدم توجه به داشته ها و استعدادهای درونی ایرانیان دارند.

وی بر لزوم توجه و یاری همگان در تحقق جهاد تبیین کرد و افزود: جهاد تبیین، مربوط به یک موضوع نمی‌شود و روش بیان آن فقط گفتاری نیست بلکه در عمل باید دیده شود.
محمدی بیان داشت: به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، عرصه‌ای برای خدمت به مردم فراهم شده است و مسئولان باید از این فرصت در این مسیر ارزشمند گام بردارند و در تمام عرصه‌ها در عمل به تبیین دستاوردهای نظام بکوشند.
وی ادامه داد: دستاوردهای نظام اسلامی و جایگاه امروز ایران ، منجر به عزت، استقلال، آزادی، هویت ملی و اعتقادی مردم شده است که باید با مجاهدت های فراوان به جوانان منتقل شود.

بخشدار ریگ گفت: انجام خدمت برای مردم به نوعی جهاد و عمل تبیینی است ولی ضعف در انتشار و اطلاع صحیح فعالیت‌های انجام شده برای مردم نیز وجود دارد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین نمادهای قدرت در هر کشوری، موضوعات نظامی است که به دلیل وجود مستکبران در عالم باعث ایجاد توان بازدارندگی برای کشورهای دیگر می‌شود تا استعمارگران خیال تجاوز را به کشوری در سر نپرورانند که جمهوری اسلامی ایران نیز از این موضوع مستثنی نیست.

محمدی بیان کرد: باتوجه به موقعیت راهبردی و ژئوپلتیکی ایران در منطقه خاورمیانه و در کنار آن سیاست‌های ضد استعمارگری که دارد، معادلات مستکبران جهان و در راس آمریکا و رژیم صهیونیستی را با اخلال جدی روبه رو کرده و طبیعی است که آن‌ها نیز بخواهند این مانع را از میان بردارند.

بخشدار بندرریگ افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب بر آن بوده تا علاوه بر پیشرفت در حوزه نظامی و امنیتی و سایر علوم و حفظ و حراست از مرزها ، قدرت بازدارندگی خود را افزایش دهد تا از گزند مستکبران در امان باشد که نتایج آن بسیار ملموس و آشکار برای دوستداران و دشمنان است.

وی گفت: امروز پیشرفت و اقتدار ایران در عین حالی که ضامن امنیت مردم ایران در داخل مرزهای کشور است بلکه با گسترش و صدور آن به کشورهای هم پیمان، امنیت آنها را نیز در برابر استعمارگران تامین می‌کند.

در این آیین یکی از راویان شهرستان گناوه در خصوص دوران دفاع مقدس و عملیات های رزمندگان اسلام از جمله بیت المقدس مطالبی ایراد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار