معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: امسال برای مرمت و محوطه سازی بناهای تاریخی این استان ۲۰ میلیارد تومان اعتباراختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۰۶۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹ 28 August 2022

به گزارش تابناک بوشهر، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر روز یکشنبه به نقل از نصرالله ابراهیمی در آین آغاز عملیات مرمت بنای تاریخی "زنده پی" افزود: در این ارتباط مرمت و محوطه سازی آثار تاریخی سیراف، تعمیر و مرمت کاروانسرای دالکی، محوطه سازی کاخ‌های هخامنشی بردک سیاه و چرخاب برازجان، طرح اصلاح و مرمت محورها، گذرهای تاریخی، مرمت و استحکام بخشی بام‌ها در بافت تاریخی بوشهر از جمله طرح های در دست اجرا هستند.

وی اضافه کرد: همچنین مرمت و بازسازی مساجد تاریخی مانند کوتی، شنبدی، بهبهانی و شیخ سعدون در بافت تاریخی بوشهر از دیگر طرح‌هایی است که پیگیر تامین اعتبار آنها هستیم.

ابراهیمی افزود: برای طرح موزه شهید رییسعلی دلواری نیز تامین اعتبار صورت گرفته و در سال جاری مرمت و طرح محتوایی موزه و بازنگری آن در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: عمارت زنده‌پی یکی از بناهای شاخص، ارزشمند و ثبتی بافت تاریخی شهر بوشهر است که عملیات اجرایی مرمت و سامان‌دهی این بنا آغاز شد.

ابراهیمی ادامه داد: در جریان عملیات اجرایی مرمت این پروژه کار استحکام‌بخشی، تعویض کلاف‌های فرسوده، اندودبرداری، گچ‌کاری، کف‌سازی و تاسیسات برقی انجام می‌‍شود.

وی اضافه کرد: اعتبار برآورد شده برای احیا و مرمت این بنا ۲۰۰ میلیون تومان است که با واگذاری به بخش خصوصی تامین شده است.

ابراهیمی یادآور شد: روند مرمت بنا عادی است و تلاش می‌شود با بهبود شرایط آب و هوایی سرعت بخشی لازم در در روند بازسازی انجام و پروژه در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار