استاندار بوشهر با اشاره به اینکه ظرفیت پرورش ماهی در قفس استان بوشهر به هفت هزار و ۵۰۰ تن رسیده است گفت: در هفته دفاع مقدس ۳ هزار تن دیگر به این ظرفیت افزوده می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۸۶۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶ 21 September 2022

به گزارش تابناک بوشهر، احمد محمدی‌زاده در حاشیه نشست معاون اجرایی رئیس جمهور با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر در مهر ماه سال 1400 پرداخت و اظهار داشت: در این سفر 93 طرح مصوب شد که اجرا آنها نقش مهمی در حل مشکلات، توسعه و پیشرفت استان دارد.

وی یکی از این پروژه‌ها را ایجاد تأسیسات آب‌شیرین‌کن در نیروگاه اتمی بوشهر به ظرفیت 70 هزار متر مکعب دانست و تصریح کرد: بر اساس برآورد سازمان انرژی اتمی در اجرا این طرح یک‌هزار و 800 میلیارد تومان در مدت 2 سال سرمایه‌گذاری می‌شود.

استاندار بوشهر شبکه ریلی را به‌عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردم این استان دانست و با اشاره به توجه به این طرح در سفر استانی رئیس جمهور بیان کرد: این پروژه 14 سال پیش در بوشهر آغاز و با کمتر از 10 درصد پیشرفت متوقف شد.

محمدی‌زاده افزود: رئیس جمهور در سفر خود به استان بوشهر مصوب کرد که این پروژه از این حالت خارج شود و به این منظور 2 اعتبار تا 200 میلیون دلار در بوشهر و فارس از محل تهاتر نفتی مصوب کرد و اجرا این پروژه در شش جلسه با معاون اجرایی رئیس جمهور بررسی و درباره آن تصمیم‌گیری شد و امید می‌رود بر اساس برنامه زمانبندی ساخته و افتتاح شود.

وی سد مخزنی دالکی را از دیگر پروژه‌های مهم این استان دانست و با بیان اینکه در سفر معاون اجرایی رئیس جمهور یک‌هزار و 80 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن اختصاص داده شده افزود: بر اساس برنامه‌ریزی سد دالکی دشتستان در سه سال هر سال 360 میلیارد تومان تأمین اعتبار می‌شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه تکمیل 2 قطعه پروژه بزرگراه بوشهر - شیراز در محور دالکی به کنار تخته در ‌دستور کار معاون اجرایی رئیس جمهور قرار گرفت گفت: با وجود همه مشکلات و محدودیت‌های مالی موجود 800 میلیارد تومان برای آن مصوب شد.

محمدی‌زاده تخصیص 500 میلیارد تومان از منابع سازمان برنامه و بودجه، 200 میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و 100 میلیارد تومان از منابع استانی برای شتاب پروژه بزرگراه دالکی به کنار تخته را مورد اشاره قرار داد و افزود: با این اعتبار پروژه شتاب می‌گیرد و در سه سال آینده تکمیل می‌شود.

وی یکی دیگر از اقدامات مهم دولت سیزدهم در استان بوشهر را حمایت از طرح‌های پرورش ماهی در قفس دانست و خاطر نشان کرد: پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم، ظرفیت پرورش ماهی در قفس استان بوشهر 3 هزار تن بود که امروز با پشتیبانی، تسهیلات و حمایت دولت به 7 هزار و 500 تن رسیده است.

استاندار بوشهر از افتتاح پروژه در هفته دفاع مقدس خبر داد و بیان کرد: در هفته دفاع مقدس با افتتاح طرح پرورش ماهی در خلیج‌فارس 3 هزار تن دیگر به ظرفیت پرورش ماهی در خلیج‌فارس استان بوشهر افزوده می‌شود.

محمدی‌زاده با بیان اینکه با افتتاح این طرح ظرفیت پرورش ماهی در قفس به 10 هزار و 500 تن می‌رسد تصریح کرد: چشم‌انداز 60 هزار تنی در این بخش اقتصادی برنامه‌ریزی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار