مدیرعامل آب و فاضلاب بوشهر:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: روند اجرا و تکمیل آب‌شیرین‌کن‌های در دست ساخت در استان بوشهر تسریع می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۰۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷ 01 October 2022

به گزارش تابناک بوشهر،ابوالحسن عالی در این باره اظهار داشت: یکی از مهمترین راهکارهای تأمین آب شرب پایدار در استان بوشهر، شیرین‌سازی آب دریا است که اقدامات مهمی در این زمینه انجام شده است.

وی از اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن در مناطق ساحلی شهرها و روستاهای استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: طرح‌های متعددی در دست اجرا است که تسریع در اجرای این طرح‌ها را در دستور کار داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد: یکی از طرح‌های مهم در استان ساخت آب‌شیرین‌کن دیر است که می‌تواند نقش مهمی در رفع مشکلات تأمین آب در این شهر داشته باشد.

وی ظرفیت این آب‌شیرین‌کن را سه هزار و ۷۵۰ مترمکعب در شبانه‌روز عنوان کرد و ادامه داد: ۱۳۰ میلیارد تومان در طرح آب‌شیرین‌کن بندر دیر سرمایه‌گذاری می‌شود.

اختصاص ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار محرومیت‌زدایی

عالی از تأمین آب شرب مورد نیاز ۱۲ هزار نفر با ساخت و تکمیل این آب‌شیرین‌کن خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح طی یک سال اجرا می‌شود که تلاش داریم تا قبل از تابستان آینده به بهره‌برداری برسد.

وی بیان کرد: تسریع در ساخت این پروژه باعث می‌شود تا مشکلات گذشته در شهر دیر تکرار نشود و مردم از آب مورد نیاز به صورت پایدار بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از اجرای بیش از ۱۰ کیلومتر خط انتقال برق برای آب‌شیرین‌کن دیر خبر داد و افزود: ۵.۵ کیلومتر خط انتقال آب نیز ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اختصاص ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش محرومیت‌زدایی استان بوشهر تاکید کرد: بخش عمده‌ای از این اعتبارات در شهرستان دیر هزینه خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار