معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر از برگزاری جشنواره ماهیگیری زنان در سواحل استان بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۰۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹ 01 October 2022

وحید جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به مناسبت هفته گردشگری برنامه‌های متعددی در نقاط مختلف استان بوشهر در دست اجرا است که یکی از این برنامه‌ها برگزاری جشنواره صید است.

وی از برگزاری جشنواره ماهیگیری زنان در سواحل استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: این برنامه با استقبال خوب بانوان در روستای جزیره شمالی شهرستان گناوه برگزار شد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر بیان کرد: جشنواره صید ماهی به شیوه سنتی و با حضور علاقه‌مندان به این روش صید، انجام شد.

وی معرفی ظرفیت‌های گردشگری روستایی را از اهداف این جشنواره عنوان کرد و افزود: تلاش می‌کنیم با معرفی این برنامه و استفاده از ظرفیت تورهای گردشگری در آینده این جشنواره با حضور بیشتر و پرشورتر علاقه‌مندان برگزار شود.

رونق اشتغال و اقتصاد روستاها

جمالی تاکید کرد: این روش صید در نوع خود کم نظیر بوده و می‌تواند با معرفی و برجسته سازی به جذب گردشگر کمک کند و به همین منظور برنامه‌های متنوعی در استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه جزیره شمالی یکی از روستاهای پیش‌روی استان در حوزه صنایع‌دستی دریایی است خاطرنشان کرد: این روستا ظرفیتی گردشگری بوده و بی تردید با قرار گرفتن چنین پتانسیل‌هایی در کنار هم، می‌تواند به رونق اشتغال و اقتصاد روستاها کمک کند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر تصریح کرد: برگزاری این جشنواره‌ها با جدیت ادامه خواهد داشت تا شاهد ترویج فرهنگ گردشگری در روستاها باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار