مدیر کل فنی و حرفه ای بوشهر:
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: در راستای اجرای مصوبات سفر ریاست جمهور به استان، جوانان استان بوشهر برای اشتغال در حرفه‌های مورد نیاز صنعت نفت مهارت افزایی می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۷۳۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶ 23 October 2022

به گزارش تابناک بوشهر، عبدالمجید دراهکی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیکاری یکی از عمده مشکلات جوانان استان بوشهر است، در حالی که می‌توان با مهارت آموزی بخش زیادی از مشکلات اشتغال را در استان حل کرد ولی متأسفانه اکثر جوانان دنبال شغل دولتی هستند.

وی افزود: بر اساس نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر دوره‌های مهارتی در حرفه‌های جوشکاری، لوله کشی صنعتی، ابزار دقیق و برق صنعتی در شش مرکز آموزش فنی و حرفه ای در سطح استان جهت اشتغال جوانان برگزار می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر خاطرنشان کرد: افراد مهارت آموخته بر اساس تفاهم انجام شده بعد از پایان دوره آموزشی به شرکت‌های صنعتی مستقر در سطح استان جهت اشتغال معرفی خواهند شد.

وی اضافه کرد: مراکز آموزش فنی و حرفه ای در شهرستان‌های بوشهر، گناوه، دشتستان، دشتی، دیر و کنگان به عنوان مراکز معین این آموزش‌ها در سطح استان انتخاب شده و علاقه مندان به فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه ای می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

تدوین ۲۰۰ رشته مهارت‌آموزی

دراهکی با اشاره به این نکته که ظرفیت جذب نیرو در شرکت‌های حوزه نفت و گاز محدود است، اظهار داشت: مهارت آموختگان در حرفه‌های مورد نیاز صنعت نفت با اولویت آموزش به شرکت‌های حوزه نفت و گاز معرفی خواهند شد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با اشاره به تدوین بیش از ۲۰۰ رشته مهارت‌آموزی بر اساس ظرفیت‌های صنعتی، تولیدی و سرمایه‌گذاری در استان گفت: جوانانی که مهارت‌آموزی می‌شوند، اشتغال آنان تضمین است.

وی با اشاره به توسعه آموزش‌های مهارتی متناسب با توجه به نیاز روز در سطح استان بوشهر اضافه کرد: ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی باید با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و مردم جامعه گسترش یابد و متناسب با هر شهرستان و مناطق مختلف استان بوشهر در برنامه آموزشی مراکز فنی و حرفه‌ای این استان قرار گیرد.

دراهکی، مهارت آموزی را زمینه ساز توسعه در هر صنعتی دانست و ادامه داد: توسعه آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار و به ویژه مراکز صنعتی و ظرفیت‌های نقاط مختلف استان بوشهر از برنامه‌های این اداره کل در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار