مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر:
مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر از کاهش مرگ و میرها در استان خبر داد و گفت: جمعیت استان بوشهر به یک میلیون و ۱۹۷ هزار و ۲۹۳ نفر رسید.
کد خبر: ۱۰۷۶۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹ 09 November 2022

به گزارش تابناک بوشهر، اسکندر پاسالار صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اسامی مذهبی همواره در بین مردم استان بوشهر دارای علاقمندان فراوانی بوده و این اسامی بیشترین استفاده را داشته است.

وی با اشاره به اینکه حسین، محمد، علی، امیرحسین، امیرعلی، رضا و آراد بیشترین نام‌های انتخابی پسران در سال جاری بوده است افزود: فاطمه، زهرا، زینب، رستا، فاطمه‌زهرا، حلما و رقیه نیز بیشترین فراوانی را در بین نوزدان دختر داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اشاره به اینکه جمعیت استان بوشهر به یک میلیون و ۱۹۷ هزار و ۲۹۳ نفر رسیده است، اضافه کرد: تا پایان سال جاری جمعیت استان بوشهر به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

وی بیان کرد: ۵۳ درصد جمعیت استان بوشهر در شهرها و ۴۷ درصد در روستای استان سکونت دارند.

پاسالار روند کاهشی میزان تولد در استان بوشهر طی سال جاری روند کندتری گرفته است ادامه داد: آمار ولادت‌ها در استان بوشهر منفی ۶.۹ است که امیدواریم به‌زودی ترمیم شود.

کاهش ۳۴ درصدی مرگ و میرها

وی از کاهش ۳۴ درصدی مرگ و میرها در استان بوشهر طی نیمه نخست امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: تزریق واکسن کرونا باعث کاهش میزان مرگ و میرها در استان شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر از صدور بیش از ۲۰ هزار کارت ملی هم‌استانی‌ها خبر داد و گفت: این کارت‌ها در دفاتر پیشخوان دولت آماده تحویل به صاحبان است که از متقاضیانی انتظار می‌رود زودتر به دفاتر رفته و کارت خود را تحویل بگیرند.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۸ درصد مردم استان بوشهر درخواست کارت هوشمند ملی داده‌اند اظهار داشت: بیش از ۸۶ درصد از این کارت‌ها صادر شده و نزدیک به ۱۰ درصد از کارت‌های باقی‌مانده نیز در دست اقدام است و به‌زودی صادر می‌شود.

پاسالار با بیان اینکه شناسنامه‌های قدیمی و دست‌نویس باید همگی ماشینی و جدید شوند افزود: در کوتاه‌ترین زمان خدمات مورد نیاز به مردم ارائه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار