رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم استان بوشهر گفت: تفاهم نامه مشترکی بین این اداره و آموزش و پرورش در راستای حفظ و حراست و توسعه منابع طبیعی این شهرستان منعقد شد.
کد خبر: ۱۰۷۹۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲ 27 November 2022

پرویز غلامی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تفاهم‌نامه در 10 محور به منظور افزایش آگاهی دانش آموزان، مدیران و معلمان در حفظ و حراست از این منابع ارزنده و خدادادی از طریق آموزش‌های مستمر توسط کارشناسان منابع طبیعی و بر اساس برنامه زمان بندی مشخص و تعیین شده است.
وی اظهارداشت: تقویت فرهنگ حفاظت از طبیعت و افزایش آگاهی‌های محیط زیستی دانش آموزان با اجرای برنامه های علمی، عملی و فرهنگی برای نیل به هدف ایران سرسبز-ایران قوی و با شعار "هر دانش آموز دیلمی، جهادگری پرتلاش و سفیری آگاه در عرصه منابع طبیعی" از عمده نکات و معیارهای درنظرگرفته شده در این تفاهم نامه است.

وی یادآورشد: تشکیل کانون مروجان و حافظان منابع طبیعی اعم از دانش آموزان و معلمان، استفاده از ظرفیت شبکه های اطلاع رسانی نظیر شاد، پانا و رشد برای ارتقای فرهنگ منابع طبیعی نیز از جمله مفاد این تفاهم نامه است.
رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری تاکید کرد: استفاده از توان و قابلیت دانش آموزان برای برنامه های درختکاری، گنجاندن موضوعات و مواد درسی در مورد اهمیت جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری در تکالیف، برگزاری دومین جشنواره مشترک با عنوان انسان، هنر و طبیعت، همکاری در جذب دانش آموزان و معلمان به عنوان همیاران طبیعت و برگزاری کلاس های آموزشی ضمن خدمت معلمان و دانش آموزان با موضوع اهمیت منابع طبیعی بخشی از محورهای این همکاری‌ها است.
مدیر آموزش و پرورش دیلم گفت: ایجاد و توسعه همکاری‌های علمی - پژوهشی آموزش و پرورش و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری با استفاده از ظرفیت های موجود اعم از نیروی انسانی، علمی، فنی و بانک های اطلاعاتی در قالب این تفاهم نامه گنجانده شده است.

حسین رمضانی افزود: ارتباط بین اداره و منابع طبیعی، کلید پیشرفت و پیشبرد اهداف پیش بینی شده در حفاظت و توسعه منابع طبیعی به شمار می‌آید که نیازمند تعامل و همفکری این دو نهاد است و این روند در سطح شهرستان بسیار مطلوب و ستودنی است.
شهرستان دیلم در شمالی ترین نقطه استان بوشهر واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار