امام جمعه بوشهر:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: فرهنگ زکات در استان بوشهر ریشه دیرینه و تاریخی دارد.
کد خبر: ۱۰۷۹۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴ 30 November 2022

به گزارش تابناک بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح چهارشنبه در همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان بوشهر اظهار داشت: نقش زکات در تعالی انسان از موارد مهمی است که باید مورد تحقیق و پژوهش علمی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: دنیا هم پرتگاه سقوط است و هم جایگاه صعود که ایمان و تقوا عنصر صعود است و انسان با گناه و بی تقوایی دچار سقوط می‌شود. زکات یکی از عوامل رشد شخصیتی انسان و جایگاه صعود است که اگر ادا شود و یکی از عوامل سقوط است اگر انجام نشود.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: انسان‌های بزرگ کسانی هستند که قبل از اینکه از دنیا بروند از دنیا عبور کرده‌اند و از تمایلات دنیوی خود گذشته‌اند و محبوب خدا شده و از آثار محبت خدا بهره مند می‌شوند. کسانی که زکات پرداخت می‌کنند از خودشان عبور می‌کنند.

وی مسئله مدیریت چالش‌های اقتصادی و عمرانی جامعه را از دیگر نکات مهم دانست و افزود: ترک تحصیل، نبود مکان‌های فرهنگی، کمبود اماکن مذهبی، ازدواج دیرهنگام، نبود پل، سرقت و… باعث چالش‌های زیست بومی در محیط زندگی می‌شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه زکات باعث در امان ماندن و رشد و پیشرفت جامعه می‌شود تصریح کرد: فردی که زکات می‌دهد و کسی که زکات می‌گیرد از نعمات آن بهره‌مند می‌شود.

وی با بیان اینکه زکات حسنه است اضافه کرد: مودی زکات با این حسنه پنجره نظام مالی را بر عرض باز می‌کند تا خداوند نزول تأمین رشد اقتصادی بدهد. زکات باعث رشد و نمو می‌شود و همه افرادی که زکات می‌دهند سود می‌برند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر زکات را بیانگر هوشمندی برای معامله با خدا دانست و گفت: عقلانیت محاسبه اقتصادی بر ما حکم می‌کند که ما هیچ گاه خداوند را در نظام اقتصادی نباید کنار بگذاریم و در همه امور با خداوند نظام اقتصادی را طراحی و مدیریت کنیم.

وی فرهنگ زکات در استان بوشهر ریشه دیرینه و تاریخی دارد افزود: مردم استان بوشهر از دیرباز در پرداخت زکات پیشتاز بوده و در هنگام برداشت محصول گندم یا خرمای خود ابتدا سهم فقرا را جدا می‌کردند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه حماسه‌ای در پرداخت زکات در استان بوشهر ایجاد شده است خاطرنشان کرد: طی سال جاری ۶۴ میلیارد تومان زکات در استان بوشهر پرداخت شده است که طراحی ما برای سال ۱۴۰۴ معادل ۱۲۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه همه زکات جمع‌آوری شده باید در خدمت مردم باشد تصریح کرد: تلاش داریم با پول زکات ایجاد اشتغال شده و زمینه کارآفرینی در همان منطقه پرداخت زکات صورت گیرد و پرداخت زکات باعث ثروت‌آفرینی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار