امام جمعه بوشهر:
بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: وجود هزار و ۷۰۰ مدرسه تخریبی زیبنده استان برخورداری همچون بوشهر نیست.
کد خبر: ۱۰۸۶۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷ 11 January 2023

به گزارش تابناک بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح چهارشنبه در دیدار مدیران نوسازی مدارس و خیرین مدرسه ساز استان بوشهر اظهار داشت: عدم آینده پژوهی و آمایش سرزمینی برای زیرساخت‌ها، نیازمند یک تحول بنیادین در نگرش مسئولین است.

وی با تشریح جایگاه مجموعه نوسازی توسعه و تجهیز مدارس و جامعه خیرین استان، با بیان اینکه از مهمترین زیرساخت‌ها و پیشرفت‌های توسعه و اقتدار در هر جامعه ساخت مدارس است، اظهار کرد: احداث مدارس کار بزرگی است که شما آن را متکفل شده‌اید.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر تکریم مردم و ضرورت توجه به جایگاه بین المللی بوشهر، اظهار کرد: اگر استان بوشهر دچار توقف شود، کشور نیز دچار مشکل خواهد شد؛ استان با این همه درآمد دچار مدارس تخریبی است که نیازمند نوسازی هستند در صورتی که استان‌های مصرفی کشور مدارس کمتر تخریبی دارند.

لزوم حل مشکل مدارس تخریبی

آیت الله صفایی بوشهری با تاکید بر حل مشکل مدارس تخریبی استان، گفت: به طور جدی نیازمند یک نهضت در زمینه نوسازی و تجهیز مدارس استان می‌باشیم و با تشکیل یک شورای جامع از دستگاه‌های مؤثر نظیر بنیاد علوی، بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، شرکت‌های حوزه نفت، پتروشیمی و با حضور خیرین و برحسب آمایشی که از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان انجام می‌گیرد، اولویت‌های مدرسه سازی مشخص شود.

امام جمعه بوشهر افزود: سعی شود زمینه ساخت هزار و ۷۰۰ کلاس تخریبی فراهم و به سمت تجهیز مدارس حرکت کنیم. وجود این تعداد کلاس درس تخریبی در استان در کنار صنعت نفت شایسته نیست و باید نگرش به استان تصحیح شود چراکه مردم بوشهر لایق بهترین‌ها هستند.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی و آب و هوایی منطقه و عمر مفید ساختمان‌ها باید بهترین بنا از لحاظ استحکام و استاندارد ساخته شود و هر جا مدرسه‌ای آباد باشد آن منطقه نیز آباد خواهد بود و هر جا مدرسه‌ای تخریب باشد آنجا سقوط خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار