کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهربا اشاره به ورود سامانه بارشی جدید از روز جمعه به استان گفت: با وزش باد نسبتاً شدید تا شدید شمال غربی تا بامداد فردا خلیج فارس متلاطم و مواج است.
کد خبر: ۱۰۸۶۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰ 11 January 2023

پیام مساعدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد وزش باد نسبتاً شدید تا شدید شمال غربی تا بامداد فردا ادامه خواهد داشت و به تبع آن خلیج فارس نیز متلاطم و مواج خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: همچنین امکان وقوع بارش‌های خفیف، عمدتاً روی دریا، طی بیست و چهار ساعت آینده وجود دارد.

وی گفت: از روز جمعه با ورود سامانه بارشی جدید به استان بوشهر، بارش‌های پراکنده، گاهی رگبار و رعد برق، و تداوم آن طی هفته آینده مورد انتظار است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: طی این مدت آسمان استان صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر همراه با وزش باد، در برخی نقاط پدیده مه صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت، بر روی دریا و سواحل ۱۶ تا ۴۴ گاهی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت و از فردا صبح ۱۰ تا ۳۲ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مساعدی یادآور شد: ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر و در فراساحل گاهی تا ۲۴۰ سانتی متر، از فردا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی متر و در فراساحل جنوبی گاهی تا ۱۵۰ سانتی متر خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار