استاندار بوشهر با تأکید بر حل مشکلات جامعه ایثارگری در سطوح مختلف گفت: برای تجلیل از ایثارگران و پیشکسوتان ۸ سال دفاع مقدس از ظرفیت بخش خصوصی و دهه فجر استفاده شود.
کد خبر: ۱۰۹۰۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹ 31 January 2023

به گزارش تابناک بوشهر، احمد محمدی‌زاده ظهر امروز در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان بوشهر با بیان اینکه خدمات به جامعه ایثارگران باید افزایش یابد، اظهار داشت: روزهای پنجشنبه که ادارات و دستگاه‌های مختلف تعطیل است، ولی مدیران دستگاه‌ها برای خدمات‌رسانی به جامعه هدف حضور دارند.

وی ایام‌الله دهه فجر، دور دوم سفر هیئت دولت و رئیس جمهور و برنامه‌ریزی برای مسافران نوروزی به استان بوشهر را از مهمترین برنامه تا پایان سال اعلام کرد و افزود: بنیاد شهید مولود فجر انقلاب اسلامی است و جایگاه مهم و ویژه‌ای در جامعه به ویژه خدمات‌رسانی به خانواده ایثارگران دارد.

استاندار بوشهر با اشاره به شرایط مبارزان رژیم ستم‌شاهی پهلوی گفت: عوامل ساواک افراد بی‌رحم و خشنی بودند و از شکنجه‌های گوناگون علیه مبارزان رژیم سفاک پهلوی استفاده می‌کردند که باید از مجاهدان و خانواده شهدا و ایثارگر این عرصه تجلیل شود.

محمدی‌زاده با تشریح شرایط خانواده ایثارگران، به اهمیت نقش مهم ترویج فرهنگ ایثار و جهاد پرداخت و تصریح کرد: عامل ماندگاری انقلاب اسلامی با وجود انواع توطئه و دسیسه دشمنان حماسه ایثارگران و مجاهدت رزمندگان و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت است.

وی باتأکید بر تحقق مطالبات جامعه ایثارگران گفت: تشکیل کارگروه تخصصی برای تصمیم‌گیری اساسی در حل مشکلات جامعه ایثارگری که نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد ضروری است.

استاندار بوشهر شناسایی و دسته‌بندی مشکلات جامعه ایثارگری را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: بسیاری از مشکلات خانواده‌های معظم شهدا و جامعه ایثارگران استان نیازمند پیگیری مستمر و تصمیم‌گیری اساسی است که تشکیل کارگروه تخصصی در این زمینه ضروری است.

محمدی‌‌زاده با بیان اینکه در این کارگروه باید از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی استان استفاده شود افزود: برای تجلیل از ایثارگران و پیشکسوتان 8 سال دفاع مقدس از ظرفیت بخش خصوصی و دهه فجر استفاده شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی بخش اعصاب و روان جامعه ایثارگری در بیمارستان پایگاه هوایی بوشهر و قدردانی از مسئولان این بیمارستان بیان کرد: برای ایجاد بخش اعصاب و روان جامعه ایثارگری در بیمارستان پایگاه هوایی بوشهر نیاز به همکاری و مشارکت دیگر دستگاه‌ها در تأمین کادر درمان و تجهیزات است.

استاندار بوشهر بر ایجاد دهکده سلامت جامعه ایثارگری تأکید کرد و افزود: برای ساخت دهکده سلامت ویژه جامعه ایثارگری همکاری همه دستگاه‌ها ضروری است.

محمدی‌زاده با تبریک ایام الله دهه فجر تصریح کرد: در ایام دهه فجر برنامه ویژه برای جامعه ایثارگری در همه دستگاه‌های اجرایی تدارک دیده شود.

تبدیل وضعیت کارکنان جامعه ایثارگران استان بوشهر

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر نیز با اشاره به تبدیل وضعیت کارکنان جامعه ایثارگران تصریح کرد: قانون تبدیل وضعیت استخدامی از مطالبات مهم جامعه ایثارگران است.

نعمت‌الله غلامپور ادامه داد: برای تبدیل وضعیت کارکنان خانواده جامعه ایثارگری اقدامات لازم انجام شده که نیاز است دستگاه‌های مختلف نسبت به این مهم توجه ویژه کنند و امسال 305 نفر در ادارات استان بوشهر تبدیل وضعیت شده‌اند.

وی حل مشکل مسکن جامعه ایثارگری را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: ایجاد خانه ایثار ویژه جامعه ایثارگری در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با بیان اینکه بخش اعصاب و روان جامعه ایثارگری در بیمارستان پایگاه هوایی بوشهر به‌زودی راه‌اندازی می‌شود گفت: در این راستا مسئولان بیمارستان پایگاه هوایی بوشهر اعلام آمادگی کرده‌اند.

غلامپور از راه‌اندازی دهکده سلامت بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه ساخت دهکده سلامت ویژه جانبازان و خانواده ایثارگران در دستور کار قرار دارد.

در این مراسم از دستگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی، بندر و کشتیرانی و بهزیستی استان بوشهر که در تبدیل وضعیت ایثارگران برتر شده‌اند تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار