کد خبر: ۱۱۰۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵ 12 October 2015
تابناک بوشهر: تهدیدشدن صالحی به قتل و دفن‌کردنش زیر سیمان در جلسه دیروز مجلس، دست‌مایه برخی مطالب طنز در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی گرفت.

 آیدین سیارسریع در روزنامه «ایران» نوشت: «متأسفانه دیروز در جلسه بررسی کلیات طرح برجام بعضی صداها سانسور شد و بعضی‌ها هم خوب شنیده نشد. خلاصه این صداها را در ادامه می‌توانید بخوانید:

- دوستان! ما امروز نگرانیم و نمی‌دانیم چه اتفاقی دارد می‌افتد. دولت چه کار می‌کند؟ آقایان یک بار برای همیشه بگویند این برجام چیست و چه اهدافی دارد. آقایان! بدانید! دیروز سناتور بیل گیتس در کنگره آمریکا گفت برجام به ما اجازه نفوذ می‌دهد. خانم جِی لو که از مشاورین امنیت ملی امریکاست دیروز با وقاحت در تلویزیون ظاهر شده بود و می‌گفت move your body, move your body طوری که آدم خجالت می‌کشید و من از یک کارشناس پرسیدم که این شخص چه می‌گوید، او به من گفت ایشان خوشحال است و به حالت موزون دارد می‌گوید طرح اقدامات متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام اهداف آمریکا را تأمین می‌کند. سکوت دیگر جایز نیست.

- آقای ظریف! آقای صالحی! لطفا پاسخ بدهید. این چه سندی است که شما امضا کرده‌اید؟ این چه مصیبتی است!؟ من واقعا شرم می‌کنم وقتی متن برجام را می‌خوانم. در این نسخه که به من داده شده هیچ چیز معلوم نیست. من نمی‌دانم این آقایان رفته‌اند سر چه چیزی صحبت کرده‌اند و چه کسی این متن را نوشته. شما فقط به یک پاراگراف از ترجمه فارسی برجام نگاه کنید، نوشته است: «غنی‌سازی اورانیوم در 10 سال زیر ساخت اضافی به مشروح در پیوست برای اهداف بلند مدت. زیرا سانتریفیوژ آی آر یک، 10 سال پس از غنی‌سازی آژانس توافقی مطلوب کرد. حتی خواهد ورزید.» دوستان دقت کنید اینها را من نمی‌گویم، شخصی تحصیلکرده به نام گوگل ترنسلیت می‌گوید! آقایان در مورد این آشفتگی و به‌هم‌ریختگی جملات برجام چه توضیحی دارند؟

- آقای صالحی چرا شلوغش می‌کنید؟ چرا همنوا با آنهایی می‌شوید که می‌خواهند از ما چهره‌ای خشونت‌طلب ارائه دهند؟ جنبه هم چیز خوبی است آقای صالحی. ما آمدیم برای قدردانی از شما و زحماتتان مجسمه‌تان را بسازیم، گفتیم چه کار کنیم که طبیعی در بیاید، به این نتیجه رسیدیم که خودتان هم داخل مجسمه باشید. ولی شما تا تراک میکسر (کامیون‌های مخلوط‌کن بتن) را دیدید زود فرار کردید و نگذاشتید روند قدردانی تکمیل شود. واقعا که خوبی به مدعیان اعتدال و میانه‌روی نیامده. بابا ما خودمان یک زمان میکسر بودیم ...

- بنده از همان 12 نفری هستم که دیروز رأی ممتنع به برجام دادند. متأسفانه در حق ما ظلم شد. ما یک لحظه آمدیم در صحن مجلس آب جوش برداریم یهو رأی‌گیری شروع شد. تا آخر جلسه گلوی ما خشک مانده بود.» 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار