رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی بوشهر گفت: طرح کاداستر در ۸۴۰ هزار هکتار اراضی ملی و ۳۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر اجرایی شده که تاکنون ۱۲ درصد آن به انجام رسیده است.
کد خبر: ۲۱۷۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ 24 April 2016

  محمدتقی منوچهری بعدازظهر امروز در نشست بررسی طرح‌های کشاورزی استان بوشهر با اشاره به برداشت گندم در استان بوشهر اظهار داشت: برداشت گندم در 95 هزار هکتار از اراضی استان بوشهر آغاز و تاکنون  بیش از 45 درصد محصول برداشت شده است.

وی با اشاره به اینکه 85 هزار تن گندم از اراضی استان بوشهر برداشت می‌شود، تصریح کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از 2 برابر سال قبل گندم برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح الگوی کشت در اراضی استان بوشهر خاطر‌نشان کرد: با اجرای این طرح  کشت گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر سال قبل 2 هزار و 300 هکتار نسبت به سال ما قبل آن  کاهش یافت.

منوچهری با اشاره به اجرای طرح کاداستر در اراضی استان بوشهر گفت: این طرح سال گذشته در سطح 840 هزار هکتار از اراضی ملی و 320 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر به مرحله اجرا درآمد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 12 درصد از طرح ملی کاداستر در استان بوشهر انجام شده گفت: سه حوزه اجرای این طرح شامل حوزه دشتستان، حوزه بوشهر، گناوه و دیلم، و حوزه دیر، کنگان، جم، دشتی، تنگستان و عسلویه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از صدور محصولات کشاورزی استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: از 560 هزار تن محصول گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر بیش از 217 هزار تن آن صادر شد.

منوچهری از صادرات 30 هزار تن محصولات جالیزی، 5 هزار و 100 تن کدو، شش هزار و 400 تن شوید، 3 هزار تن بادمجان خبرداد و گفت: علاوه بر صادرات این محصولات 19 هزار تن خرما به ارزش 22.5 میلیون دلار به کشورهای مختلف صادر شد.

وی با اشاره به اجرای طرح اصلاح شیوه آبرسانی در استان بوشهر بیان کرد: با توجه به اجرای طرح مطالعاتی اصلاح روش آبیاری در اراضی نخیلات دشتستان این طرح در سطح 15 هزار هکتار از این اراضی اجرایی می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: علاوه بر این 500 هکتار از اراضی نخلستانی تنگستان زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار می‌گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار