مسئول انجمن نانو فناوری استان بوشهر گفت: هفته فناوری نانو استان بوشهر نیمه دوم آذرماه امسال با حضور دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۷۰۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸ 02 August 2016
حسین اسکندری در نشست کارگروه نفت، گاز، نانو و انرژی های نوین بنیاد نخبگان استان بوشهر با تشریح ظرفیت‌ها و اولویت‌های فناوری نانو در توسعه استان بوشهر اظهار داشت: پایگاه استنادی آی.اس.آی آخرین آمار تولیدات ملی و نانو فناوری را در سال 2016 میلادی منتشر کرد که براساس این گزارش ایران با تولید 2 هزار و 341 مقاله رتبه ششم جهان را به خود اختصاص داده است.

اسکندری به سلسله فعالیت‌های حوزه نانو در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: تاسیس نخستین شرکت و موسسه دانش بنیان حوزه نانوفناوری با عنوان «بینا مواد پارس»، تاسیس انجمن نانو فناوری ایران  شعبه استان بوشهر به عنوان نخستین شعبه استانی کشور در بوشهر تاکنون انجام شده است.

مسئول انجمن نانو فناوری استان بوشهر افزود: برگزاری سلسله نشست‌های هم‌اندیشی، برگزاری کارگاه‌ها و سمینارهای آموزشی، برگزاری نمایشگاه و همایش علمی با عنوان «هفته نانو» و تشکیل انجمن‌های علمی دانشجویی و نهادهای ترویجی فناوری نانو از دیگرفعالیت‌هایی است که از سال 1385 تاکنون در استان بوشهر انجام شده است.

وی به فعالیت‌ها و ظرفیت‌های نانوفناوری استان در سطح دانش آموزی نیز اشاره کرد و گفت: حضور و آموزش بیش از 20 هزار دانش‌آموز در المپیاد نانو دانش‌آموزی کشور و کارگاه‌های آموزشی، افتتاح بزرگترین آزمایشگاه نانو دانش آموزی کشور در بوشهر و ورود فناوری نانو به کتب درسی از جمله برنامه‌های حوزه دانش آموزی است.

اسکندری ترویج فناوری نانو در برنامه‌های رادیو و تلویزیون استانی، آموزش نانو فناوری به حدود 80 دبیر شیمی و فیریک، حضور تیم پژوهشی دو نفره دانش آموزی در مرحله نهایی کشوری «جشنواره نانو توانا» و قرار گرفتن در 10 تیم برترکشور در سال 95، کسب دو مدال برنز در المپیاد نانو در سال 95 و راه‌یابی بیشترین درصد دانش‌آموزی به مرحله نهایی کشوری المپیاد دانش آموزی در بین استان‌های کشور و برگزاری 4 دوره مسابقه ملی نانو فناوری در بوشهر از دیگر فعالیت‌های حوزه دانش آموزی است.

مسئول انجمن نانو فناوری استان بوشهر از برگزاری هفته نانو در استان بوشهر خبرداد و گفت: هفته فناوری نانو استان بوشهر نیمه دوم آذرماه امسال با حضور دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار