رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتی استان بوشهر گفت: اجرای برنامه پزشک خانواده بر ارتقای کیفی خدمات بهداشتی و درمانی تاکید دارد.
کد خبر: ۲۷۰۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱ 02 August 2016
دکتر اصغر بحرانی در نخستین جلسه هم اندیشی برنامه پزشک خانواده و بیمه روستایی در سال جاری در دشتی افزود: توفیقات حاصل شده در اجرای برنامه پزشک خانواده دراین شهرستان در سال گذشته مدیون همدلی و تلاش مستمر پزشکان، ماماها و سایرهمکاران در مجموعه بهداشت و درمان است.
وی اضافه کرد: با وجود افزایش کمی مولفه های برنامه پزشک خانواده مانند افزایش ده گردشی ها، تاکید و تلاش ما بر افزایش کیفیت ارایه خدمات است و می بایست علاوه بر ارتقای کمی شاخص های بهداشتی روی افزایش کیفیت و کاهش مشکلات، تمرکز و برنامه ریزی لازم صورت گیرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی با اشاره به اجرای طرح تحول در حوزه بهداشت گفت: از نگاه ما پیشگیری مقدم بر درمان است و توجه به این اصل باعث ارتقای شاخص های بهداشتی وافزایش سطح سلامت مردم خواهد بود که این امر با اجرای دقیق بسته های خدمتی طرح تحول در حوزه بهداشت محقق خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به خواسته بحق مردم کاکی مبنی بر شبانه روزی شدن داروخانه درمانگاه این شهر، خواستار رفع موانع موجود در راه عملی شدن این درخواست شد.
مسئول برنامه پزشک خانواده استان بوشهر نیز با تاکید بر لزوم توجه دقیق و مستمر تیم پزشک خانواده به دستورالعمل این برنامه گفت: مسئولیت سلامت همه جمعیت تحت پوشش مرکز سلامت جامعه باتمام افراد شاغل در مرکز است و زمانی که از تیم پزشک خانواده صحبت می شود همه کارکنان آن مرکز را شامل می شود که اگر این نگاه شکل بگیرد همه امور بدرستی انجام خواهد شد.
حسین دانایی افزود: نکته اساسی در بحث کد ارجاع فقط کاهش میزان آن نیست بلکه معقولانه تر کردن آن است. 
وی ادامه داد: هدف ما تسهیل درارایه خدمات است و ارجاع می بایست طبق دستورالعمل و درعین حال با توجیه منطقی و معقولانه انجام گیرد.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی گفت: سال گذشته از لحاظ اجرا و روند عملیاتی برنامه پزشک خانواده در شهرستان سالی خوب و رضایت بخش بود.
پرویز احمدی افزود: برگزاری منظم جلسات فصلی پزشک خانواده با حضور نمایندگان بیمه سلامت، معاونت بهداشتی، بیمارستان وتیم پزشک خانواده ارتقای شاخص های مهم برنامه پزشک خانواده کاهش چشمگیر کد ارجاع و وجود کمترین مشکل در بازدیدهای سرزده بر اساس چک لیستهای پایش برنامه را از توفیقات شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی در سال گذشته در اجرای برنامه پزشک خانواده دانست.
شهرستان دشتی با 80 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار