جانشین قرارگاه پدافند پرتویی گفت: هدف از برگزاری رزمایش های پرتویی در کشور آمادگی لازم برای مقابله با حوادث و تهدیدهای دشمنان و کاهش آسیب ونا امیدی کامل دشمن است .
کد خبر: ۲۷۲۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸ 06 August 2016
مسعود عبدالله زاده در نخستین جلسه رسمی هماهنگی عوامل اجرایی رزمایش پدافند پرتویی حضرت روح الله در تالار فیض دانشگاه کاشان اظهارکرد: در حال حاضر با توجه به آشوب های منطقه و شرایط خاص داخل کشور آمادگی های لازم برای مقابله با حوادث و وقایع بسیار حائز اهمیت است.
وی پیشرفت های کشور در تمامی عرصه ها را تهدیدی برای دشمن دانست و تاکید کرد: فعالیت سایت هسته ای شهید احمدی روشن نطنز با 20هزار سانتریفیوژ وضعیت خاص و غیرقابل تحملی برای دشمنان کشور ایجاد کرده بود.
عبدالله زاده گفت: گرچه درعمل اتفاقی برای سایت های هسته ای ما نیفتاده است اما از جانب برخی دشمنان نادان باید نگران بود زیرا از سرندانم کاری در صورت عمل به تهدید، به سراغ تاسیسات کشور خواهند رفت که بخشی از آن در استان اصفهان و منطقه کاشان واقع است.
جانشین قرارگاه پدافند پرتویی کشور خاطرنشان کرد: سایت نطنز در حال حاضر می تواند مورد تهدید دشمن باشد و به همین دلیل و با توجه به تغییرات جدید در بحث منطقه ای مقرر شد آمادگی هایی با توجه به برآورد تهدیدها انجام گیرد.
عبدالله زاده اظهارکرد: نباید به رفع تهدیدها دلخوش باشیم بعلاوه این که نباید از جانب تهدیدهای حوادث طبیعی نیز غفلت کرد چراکه وجود تاسیسات خود بخود وقوع حوادثی را محتمل می کند.
وی تاکید کرد: قرارگاه پدافند پرتویی کاشان نخستین قرارگاهی است که خارج از مرکز استان و در یک شهرستان ایجاد شده و برگزاری رزمایش نیز در جهت آمادگی برای کاهش آسیب ها در زمان وقوع حوادث و جلوگیری از شیوع پرتوها به منطقه های مسکونی و روستایی اطراف تاسیسات است.
عبدالله زاده با اشاره به مشارکت استان های قم، تهران و اصفهان در این رزمایش ملی خاطرنشان کرد: آرامش در رزمایش بسیار مهم است و پیش بینی انتقال مصدومان با بالگرد برای نخستین بار در این رزمایش صورت گرفته است.
به گفته وی رزمایش یک روزه پرتویی حضرت روح الله پنجمین رزمایش ملی پرتویی است که در کشور برگزار می شود و پیش از این رزمایش های پرتویی در بوشهر، اراک، اصفهان و تهران برگزار شده است.
نخستین رزمایش پدافند پرتویی منطقه کاشان به منظور ارزیابی مهارت های دستگاه ها و سازمان های اجرایی و ارتقا توانمندی های عمومی و مردمی در هنگام بروز حادثه در اواخر مردادماه امسال در شمال استان اصفهان و شهرستان کاشان برگزار می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار