مسئولان بندرریگ استان بوشهر، حرفه خبرنگاری را از شغل های محبوب و دارای جایگاه خاصی در جامعه دانستند که به عنوان حلقه اتصال بین مردم با قلم شیوا و صادقانه خود گام های اساسی در پیشرفت و توسعه منطقه خود برمی دارند.
کد خبر: ۲۷۳۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰ 07 August 2016
امام جمعه بندرریگ گفت: خبرنگاران سربازان فداکار میدان فرهنگ، روشنگران جامعه و انتقال دهندگان حقایق به مردم هستند.
حجت الاسلام سیدعنایت هاشمی افزود: خبرنگار، باعث تقویت ارزش ها و آگاهی عمومی در زمینه قانون و حقوق مدنی و شهروندی خواهد شد.
امام جمعه ریگ با تبریک 17 مرداد روز خبرنگار و یادوخاطره سالروز شهادت محمود صارمی گفت: خبرنگاران باید در تهیه و گردآوری خبر، دقیق و صادقانه واقعیت ها را به جامعه بازگو کنند.
بخشدارریگ گفت: حرفه خبرنگاری باعث تقویت ارزش ها و آگاهی عمومی در زمینه قانون و حقوق مدنی و شهروندی خواهد شد.
مسعود شیرافکن افزود: خبرنگاران وظیفه هدایت مثبت افکار عمومی و مبارزه با ناهنجاری ها و رویه های فساد انگیز را در جامعه برعهده دارند.
وی گفت: خبرنگار در تنویر افکار عمومی باید حب و بغض را کنار گذاشته و صادقانه روحیه حق مداری را در جامعه ترویج دهد.
امام جمعه موقت بندرریگ گفت: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند که در حرفه خود باید به دو عنصر صداقت و امانت توجه جدی کنند.
حجت الاسلام علی عابدی افزود: بدون شک یکی از عومل پیشرفت و توسعه یافتگی هر منطقه ای به حضور موثر و فعالیتهای خبرنگاران آن بستگی دارد.
وی گفت: جامعه بدون خبرنگار، اجتماع بدون روح و کالبدی است که نشاط و پویایی ندارد.
رئیس شورای اسلامی شهر ریگ نیز با گرامیداشت روز خبرنگار و یادوخاطره شهید محمود صارمی گفت: خبرنگاران باید شهید صارمی را به عنوان الگویی بی بدیل سرلوحه شغل خود قرار دهند.
علی قرائتی افزود: 17 مرداد بزرگداشت روز کسانی است که در حرفه خود پای بند به تعهداتی هستند که شاکله اصلی و هویت آنها را تشکیل می دهد.
وی با بیان اینکه خبرنگاری از معدود حرفه هایی است که بدلیل نقد و انعکاس مشکلات جامعه زیر ذره بین مخاطبان قرار دارند، گفت: نقد حرفه ای همواره از این امکان برخوردار است که می تواند سازنده باشد و مشکلات جامعه را برطرف کند.
در 17 مرداد ماه سال 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید و به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، این روز را به عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرد. 
بندرریگ از توابع شهرستان گناوه درشمال استان بوشهر قرار دارد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار