رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: به منظور افزایش بهره‌وری در نهاده‌های کشاورزی و ضریب مکانیزاسیون ۱۳۵ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه‌ای کشاورزی به متقاضیان در استان بوشهر پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۲۷۳۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳ 07 August 2016
محمد تقی منوچهری در نشست با مسئولان جهاد کشاورزی و کشاورزان دشتستان با بیان اینکه تولید گندم امسال از افزایش چشمگیری برخوردار بود اظهار داشت: امسال ضمن تولید بیش از 130 هزار تن گندم 14 هزار تن بذر گندم توسط 5 شرکت خصوصی تولید کننده بذر، تولید و برای سال زراعی بعد بوجاری و گواهی شده است.

وی از صادرات 318 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان بوشهر خبرداد و افزود: این محصولات در بخش‌های زراعی، دامی، باغی و شیلاتی با کیفیت مناسب به خارج از مرز ها صادر شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح کاداستر در حوزه کشاورزی استان بوشهر خاطر نشان کرد: طرح کاداستر در سطح 2 میلیون و 200 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر آغاز شده که دارای پیشرفت مطلوبی است.

منوچهری با اشاره به تجهیز مزارع و باغات به سامانه‌های نوین آبیاری تصریح کرد: سال قبل 2 هزار هکتار از اراضی استان بوشهر به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شد و رتبه پنجم آبیاری نوین  کشور در اجرای آبیاری میکرو در مزارع گندم استان کسب شد.

وی با اشاره به اختصاص اعتبارات تسهیلاتی برای افزایش بهره‌وری کشاورزی گفت: به منظور افزایش بهره وری در نهاده‌های کشاورزی و ضریب مکانیزاسیون در زیر بخش‌های زراعی، دامی، باغی و شیلاتی با ایجاد خط اعتباری ویژه مکانیزاسیون 135 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه‌ای کشاورزی تخصیص یافته که تولیدکنندگان بخش کشاورزی می‌توانند از این خط ویژه استفاده کنند.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح ارتقا بهره‌وری کشاورزی در دشتستان گفت: طرح ارتقا، بهره‌وری و تحول کشاورزی شهرستان دشتستان با اعتباری افزون بر 16 هزار میلیارد ریال تهیه و تدوین شده است.

منوچهری  با بیان اینکه این طرح با هدف صرفه جویی و افزایش بهره وری آب با اصلاح ارقام کم بازده خرما و عملیات اصلاح و نوسازی نخیلات اجرا شده خاطرنشان کرد: این طرح در سطح 34 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی دشتستان اجرا می‌شود.

وی از اجرای طرح آبیاری تحت فشار در نخیلات آب پخش دشتستان خبرداد و افزود: در اجرای طرح آبیاری تحت فشار در 170 هکتار از  نخیلات منطقه آب پخش این طرح در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: همچنین مطالعات اصلاح شیوه آبیاری در راضی زراعی و باغی در سطح 20 هزار هکتار در حوزه دشتستان در مرحله نهایی انتخاب مشاور قرار دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار