رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: پیشگیری از جرم که یکی از اهداف مهم دستگاه قضاست، باید با هماهنگی و همکاری سایر دستگاههای مرتبط و استفاده از ظرفیت فرهنگی هر منطقه ریشه یابی و بومی سازی شود.
کد خبر: ۲۷۳۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷ 07 August 2016
علی جمادی درآیین معارفه رئیس دادگستری شهرستان دشتستان افزود: وظایف قوه قضائیه بر دو محور اصلی پیشگیری از وقوع جرم و ایجاد امنیت متمرکز است که ایجاد امنیت به تنهایی با اجرای مجازات ها محقق نخواهد شد بلکه اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی ضروری است.
وی اضافه کرد: پیشگیری و فرهنگ سازی یک امر فراسازمانی است که در این ارتباط شورای پیشگیری از وقوع جرم و در راس آن شورای تامین هر شهرستان این مقوله را مد نظر داشته باشد.
جمادی با اشاره به ظرفیت های بالای فرهنگی و اجتماعی شهرستان دشتستان بیان کرد: درهر منطقه ای ابتدا باید جرائم شناخته وپس از آن بصورت علمی و کارشناسی ریشه یابی و بصورت بومی و خاص آن منطقه برای رفع معضلات فرهنگ سازی صورت گیرد.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر ادامه داد: در مرحله ایجاد امنیت و اجرای احکام قضایی نیز مدیریت زمان در دادرسی ها، توانایی ضابطان و آموزشهای لازم به آنها و قاطعیت در اجرای احکام بسیار موثر خواهد بود.
فرماندار دشتستان نیز معیار اصلی در احقاق حق و اجرای عدالت را عمل به قانون و التزام و تعهد مردم و مسئولان به پیروی از قانون دانست.
ارسلان زارع یادآور شد: یکی از مهمترین آرمان های انقلاب اسلامی ایران استقلال و حفظ امنیت بوده و بدیهی است که نقش بی بدیل قوه قضاییه در تامین امنیت و استقلال مملکت و جامعه بر کسی پوشیده نیست.
وی اظهارکرد: موضوعی که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و در دستور کار شورای امنیت ملی و شورای تامین استان و شهرستان بوده توجه به ارتقا شاخص های امنیتی جامعه و کاهش اطاله دادرسی است.
زارع ادامه داد: به همین سبب و به دلایل همکاری های خوب مردم و تلاش دست اندرکاران امر قضا و اعضای شورای تامین شهرستان همه شاخص های امنیتی شهرستان در سه سال اخیر بهبود یافته و مطلوبیت نسبی حاصل شده است.
امام جمعه برازجان گفت: قوه قضائیه وظایف خطیری برعهده دارد که اگر به این وظایف عمل کند جامعه اسلامی تبدیل به مدینه فاضله خواهد شد.
حجت الاسلام حسن مصلح اضافه کرد: طولانی شدن دادرسی ها پیامدهای نامطلوبی برای جامعه دارد و اجرای احکام بحق و قصاص خاصیت بازدارندگی خود را از دست می دهد. 
وی بیان کرد: تلاش شوراهای حل اختلاف بسیار حرکت خوبی است اما پیوسته نیاز به نقد و بررسی دارد تا کمکی برای دادگاه ها و رفع مشکلات و اصلاح امور باشد. 
امام جمعه برازجان ادامه داد: مساله دیگر بحث بوروکراسی و پیچ و خم های اداری است که گاهی باعث می شود منجر به احقاق حق مظلوم نشود.
مصلح گفت: مرخصی دادن به محکومان و زندانیان شرور و با سابقه باعث بر هم زدن نظم عمومی و آرامش مردم خواهد شد که در این زمینه نیز باید با دقت بیشتری بدور از سهل انگاری و مصلحت اندیشی اقدام شود. 
دراین آیین حسین عزمی به عنوان رئیس جدید دادگستری، یاسر حیدری به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دشتستان و سید فخرالدین هاشمی گوراب به عنوان رئیس دادگاه عمومی بخش آبپخش معرفی شدند، همچنین از خدمات مسلم ذاکری، رئیس سابق دادگستری دشتستان تقدیر و تشکر به عمل آمد.
شهرستان دشتستان با مرکزیت شهر برازجان و 250 هزار نفر جمغیت دارای شش بخش است و وسیعترین شهرستان استان بوشهر به شمار می رود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار