امام جمعه جم با بیان اینکه موضوع آب باید اولویت اول شهرستان جم باشد افزود: مدیران آب استان برای حل مشکل آب شهرستان جم، خلف وعده کرده‌اند.
کد خبر: ۲۷۳۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴ 07 August 2016
حجت الاسلام محمد گنجی بعداز در نشست با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و شهدای رسانه بیان داشت: خبرنگاران خط مقدم خدمت رسانی به مردم هستند.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران باید ویژگی هایی همچون استقلال، آزاداندیشی و تقوا داشته باشند، به بیان حدیثی از پیامبر پرداخت و گفت: باتقواترین مردم کسی است که حق بگوید حتی اگر به ضررش باشد.

گنجی در بخش دیگر سخنان خود خواستار پرداختن اهالی رسانه به موضوعات اجتماعی و فرهنگی در رسانه‌ها شد و گفت: هرگاه اصحاب رسانه واقعیت‌ها را می گویند متاسفانه مورد بی‌مهری برخی مسئولان قرار می گیرند.

لزوم بهبود اشتغال جوانان

وی پارتی بازی برای ایجاد اشتغال جوانان در فرصت های شغلی منطقه را مضر و تهدیدآمیز دانست و گفت: در صورتی که شرکت‌های نفت، گاز  و پتروشیمی منطقه سالیانه بخشی از نیروهای خود از استان بوشهر جذب کنند قطعا مشکل اشتغال در استان میزبان نفت و گاز  حل خواهد شد.

امام جمعه جم در بخش دیگر مشکل دیگر سخنان خود، به فساد اداری در برخی نقاط اشاره کرد و گفت: براساس گفته یکی از مدیران، در نوروز سال گذشته، برای یک دهکده گردشگری در عسلویه حدود ۱۴ میلیارد تومان پول گرفته‌اند در حالی‌که هزینه مورد نیاز برای دهکده حدود یک میلیارد تومان بوده است و آیا این فساد نیست که فاکتور جعلی درست می کنند؟

خلف وعده مسئولان آب

گنجی موضوع آب را اولویت اول شهرستان جم دانست و گفت: مدیران آب استان برای حل مشکل آب شهرستان جم، خلف وعده کرده‌اند.

امام جمعه جم در بخش دیگر سخنان خود با انتقاد از توزیع اعتبارات عمرانی در استان بوشهر گفت: شهرستان جم از این توزیع متضرر شد چرا که بخاطر صنعت  آب، محیط زیست و کشاورزی نابود شده است و مبلمان شهری شهرها و روستاهای شهرستان ضعیف است باید اعتبارات بیشتری برای شهرستان منظور شود.

نبود مصلا زیبنده شهرستان جم نیست

وی با بیان اینکه نبود مصلا زیبنده شهرستان جم نیست خاطرنشان کرد: علی‌رغم کلنگ زنی مصلا فقط ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ساخت آن جذب شده که نیاز است شرکت های نفتی منطقه در این زمینه مشارکت داشته باشند.

گنجی با بیان اینکه شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی و نفتی‌ها وعده کمک هفت میلیارد تومانی برای مصلا داده‌اند و در جلسه هیئت مدیره به‌زودی آن را بررسی می‌کنند از تعامل مثبت شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با مجموعه فرهنگی ستاد نماز جمعه جم قدردانی کرد.

وی حمایت از رئیس جمهور را از وظایف خود دانست و گفت: در هر مورد که نقدی بر دولت و یا مسئولان دولتی باشد آن را مطرح می کند.

امام جمعه جم با بیان اینکه اختلاف در مکان برگزاری نماز جمعه در بخش ریز سبب شده است نماز جمعه در این بخش برگزار نشود، بیان داشت: همچنان پیگیر موضوع است تا نماز جمعه در بخش ریز برگزار شود.

انتقاد از تعطیلی فرودگاه جم

گنجی با گلایه از تعطیلی فرودگاه جم بیان داشت: متاسفانه نفت و گاز در هر جا ، اگر منافعی برای خود نداشته باشند تعاملی نمی کنند و فقط به منافع خود نگاه می کنند.

امام جمعه جم خواستار حضور مدیران بومی در راس شرکت‌های نفت و گاز منطقه شد و بیان داشت: یکی از خواسته‌های اصلی مردم و مسئولان این است که مدیران شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی منطقه، از مدیران بومی باشد.

لزوم افزایش اعتبارات فرهنگی

گنجی در بخش دیگر نشست با بیان اینکه سالیانه حدود ۳۰ الی ۴۰ میلیارد تومان هزینه‌های عمرانی به شهرستان می‌آید بیان داشت: چرا بخشی از این هزینه‌ها در قسمت‌های فرهنگی هزینه نمی‌شود و یا اگر هزینه‌ای در بخش فرهنگ می‌شود نباید امام جمعه در جریان باشد؟

وی از برگزاری جشن ازدواج آسان در آینده نزدیک در شهرستان خبر داد و گفت: در زمینه مسائل فرهنگی کم کاری می‌شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار