مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس گفت: فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی در مدار تولید قرار گرفته که نیمه دوم امسال افتتاح رسمی و گاز فاز ۱۹ پارس جنوبی هم تا زمستان امسال وارد شبکه سراسری گازرسانی می‌شود.
کد خبر: ۲۷۵۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳ 09 August 2016
مهدی یوسفی در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، نقش خبرنگاران در جامعه را مهم و تاثیرگذار دانست و اظهار داشت: نقش اطلاع‌رسانی جامعه بر‌عهده طبقه زحمت‌کش خبرنگار است که بنا به رسالتی که دارند در برخی موارد مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه خبررسانی در محیط‌های کوچک سخت‌تر است، گفت: در استان بوشهر مقوله خبرنگاری قدری سخت‌تر از دیگر نقاط است اما فعالیت خبرنگاران در استان بوشهر با توجه به مشکلات خاص خودش قابل تقدیر و سپاس است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس با تاکید بر تقویت خبرنگاران در اجرای رسالت سنگین و خطیر خود گفت: خبرنگاران با اطلاع‌رسانی شفاف ضمن گسترش عدالت و افزایش خوبی‌ها در برابر بدی‌ها تقوا و عفاف را در جامعه گسترش می‌دهند.

یوسفی با اشاره به اینکه رسالت صنعت نفت امسال در زمینه اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: تمام فعالیت‌های صنعت نفت امسال در زمینه طرح‌های اقتصاد مقاومتی است که در این راستا برنامه‌های مهمی تدوین شده است.

وی جذب سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع پایین دستی را از برنامه‌های مهم پارس جنوبی دانست و خاطر‌نشان کرد: توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی، نفت، گاز و دوری جستن از خام فروشی از سیاست‌های مهم امسال در منطقه پارس جنوبی است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس تاکید کرد: فاصله گرفتن از خام‌فروشی و تکمیل صنایع پایین‌دستی و زنجیره ارزش افزوده و توسعه طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی از اولویت سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس است.

یوسفی با اشاره به اینکه تا پایان امسال برداشت گاز از میدان پارس جنوبی از میزان برداشت قطر فراتر می‌رود گفت: قبل از دولت یازدهم روزانه 270 میلیون متر مکعب گاز از پارس جنوبی برداشت می‌شد که با افتتاح فاز 12، روزانه 84 میلیون متر مکعب در روز و فازهای 15 و 16 روزانه 50 میلیون متر مکعب به تولیدات فاز پارس جنوبی افزوده شد.

وی با اشاره به وضعیت فازهای 3 گانه پارس جنوبی تا پایان امسال تصریح کرد: فازهای 17 و 18 پارس جنوبی در مدار تولید قرار گرفته که نیمه دوم امسال افتتاح رسمی می‌شود، همچنین گاز فاز 19 پارس‌جنوبی تا زمستان وارد شبکه سراسری گازرسانی می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس تاکید کرد: با افتتاح طرح‌ها و فازهای پارس جنوبی بر‌اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برداشت گاز ایران از میدان پارس جنوبی تا پایان امسال از قطر پیشی می‌گیرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار