تدوین طرح ساماندهی ته‌لنجی در استان بوشهر، تجلیل از خبرنگاران رسانه ملی صدا و سیما و کشف قتل در بوشهر پس از ۹ سال مهم‌ترین اخبار کوتاه استان بوشهر است.
کد خبر: ۲۷۵۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳ 10 August 2016
استاندار بوشهر در نشست با مسئولان خانه مطبوعات استان بوشهر استاندار بوشهر با تاکید بر تامین تجهیزات خانه مطبوعات استان بوشهر اظهار داشت: برنامه‌های خانه مطبوعات در حوزه‌های آموزش خبرنگاران، تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز مورد توجه قرار دارد.

مصطفی سالاری با استقبال از برگزاری جشنواره مطبوعات و رسانه در استان بوشهر به اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف پرداخت و خاطر‌نشان کرد: برای حل مشکلات ملوانان طرح ساماندهی ته‌لنجی در استان بوشهر تدوین شده که با تصویب آن وضعیت معیشتی ساحل نشینان، ملوانان، لنج‌داران و بازاریان بهبود می‌یابد.

وی از افزایش اعتبارات عمرانی استان بوشهر خبرداد و گفت: اعتبارات عمرانی در سه سال گذشته بهبود یافته بگونه‌ای که از 238 میلیارد تومان در سال 1391 به 505 میلیارد تومان در سال 1392 افزایش یافت و این رقم در سال 93 به 996 میلیارد تومان رسید.

استاندار بوشهر با اشاره به افزایش 2 برابری اعتبارات عمرانی سال قبل افزود: اعتبارات عمرانی استان بوشهر سال گذشته به رشد 2 برابری نسبت به سال ماقبل به یک‌هزار 143 میلیارد تومان رسید که امسال این اعتبارات به یک‌هزار و 500 میلیارد تومان هدف‌گذاری شده است.

تجلیل از فعالان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی صدا و سیمای بوشهر

معاون صدا و سیمای مرکز بوشهر در آیین تجلیل از خبرنگاران  نقش مهم رسانه ملی در انعکاس مطالبات جامعه مهم دانست و اظهار داشت: خبرنگاران صدا و سیما نقش مهم و تاثیرگذاری در انعکاس و پیگیری مطالبات مردم دارند.

علیرضا قائلی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه، خبرنگار را جز جدا نشدنی رسانه ملی دانست و گفت: رسانه‌ها بدون خبرنگار مفهوم واقعی خود را از دست می‌دهند.

معاون صدا و سیمای استان بوشهر خبرنگاری را یک هنر جریان ساز بیان کرد و افزود: وظیفه خبرنگاران بیان واقعیت‌ها و دیدگاههای مردمی است که در این راستا اعتماد مخاطبان به رسانه برای انعکاس مشکلات و مطالبات بسیار مهم است.

قائلی با بیان اینکه ماهانه در معاونت خبر صدا و سیمای بوشهر بیش از 200 خبر مکتوب و گزارش تهیه و پخش می‌شود خاطر نشان کرد: روزانه 60 دقیقه خبر تلویزیونی و رادیویی در شبکه بوشهر پخش می‌شود  که در این اخبار انواع گزارش‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، حوادث، ورزشی و دیگر حوزه‌ها گنجانده می‌شود.

وی از راه‌اندازی باشگاه خبرنگاران جوان صدا و سیمای بوشهر خبر داد و افزود: با هدف استفاده از ظرفیت جوان‌های بوشهر باشگاه خبرنگاران جوان این رسانه در استان بوشهر مجددا راه‌اندازی شد.

وی افزود: باشگاه خبرنگاران جوان رسانه ملی در بوشهر به امکانات و تجهیزات پیشرفته آموزشی در حرفه‌های گوناگون مجهز شده است.

در این مراسم نیز از فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی معاونت خبر صدا و سیمای بوشهر تجلیل شد.

کشف قتلی پس از 9 سال در دشتستان

فرمانده انتظامی استان بوشهر از کشف قتلی پس از 9 سال در دشتستان خبرداد و افزود:  مردی 27ساله که تیرماه سال 87 در یکی از روستاهای دشتستان منجر به قتلی می‌شود امروز دستگیر شد.

سردار حیدر عباس‌زاده با بیان اینکه این قاتل در استان‌های مرکزی زندگی می‌کرده گفت: این متهم به جرم درگیری دستگیر و روانه زندان می‌شود که پس از مدتها بررسی اطلاعاتی و پلیسی و جمع آوری مدارک و مستندات کافی متهم به قتل که با هویت جعلی در زندان بود تحت تحقیقات تکمیلی قرار گرفت.

وی افزود: متهم در مواجهه با مستندات و ادله کارآگاهان ضمن اعتراف به قتل به سبب درگیری و اختلاف شخصی با مقتول ، هویت واقعی خود را نیز فاش کرد.

323 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح‌های عمرانی تنگستان تخصیص یافت

فرماندار تنگستان در نشست شورای اداری این شهرستان با تبریک روز خبرنگار نقش خبرنگاران در عرصه جامعه مهم دانست و اظهار داشت: یکی از رسالت‌های مهم خبرنگاران در جامعه انعکاس مطالبات مردم و ارائه خدمات دولت به مردم است که در این راستا قدم‌های مهمی برداشته شده است.

عادل دهدشتی خبرنگاران را به عنوان راویان صادق، امین ومتعهد رویدادها دانست و تصریح کرد: در دنیای امروزکه عرصه ارتباطات دوسویه وتعاملی است مفاهمه به جای مقابله در همه عرصه‌ها قرار گرفته است.

فرماندار تنگستان با معرفی دبیر ستاد گرامیداشت هفته دولت در تنگستان تاکید کرد: با توجه به اینکه در آستانه هفته دولت قرار داریم لازم است همه مدیران در برگزاری مراسم و برنامه‌های این هفته همکاری لازم داشته باشند.

دهدشتی با اشاره به اینکه خدمات دولت در سه سال گذشته در خور توجه است، افزود: خدمات دولت در این مدت دربخش‌های مختلف به ویژه درحوزه طرح تحول نظام سلامت بسیارموثر خوب و ملموس بوده و با یک بررسی کلی در شاخص‌های اقتصادی در حوزه‌های مختلف آثار مهمی در تولیدملی، درآمد سرانه و کاهش نرخ تورم مشاهده می‌شود.

فرماندار تنگستان از افزایش اعتبارات عمرانی تنگستان خبر داد و تصریح کرد: 323 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح‌های عمرانی تنگستان تخصیص یافته که نسبت به سال قبل رشد 26.7 درصدی دارد.

260 میلیارد ریال به پروژه‌های عمرانی شهرستان دشتی تخصیص یافت

فرماندار دشتی هم در جلسه کمیته برنامه‌ریزی اظهار داشت: در سال گذشته 340 میلیارد ریال به پروژه های عمرانی شهرستان از محل اعتبارات استانی اختصاص یافت که بین دستگاه‌های اجرایی و پروژه‌هایی که نقشی در توسعه شهرستان و آثار اجتماعی که از خود به جا می‌گذارند توزیع شد.

غلامرضا مهرجو یکی از ویژگی‌های شهرستان دشتی را سکونت 70 درصد مردم در شهرها دانست و افزود: با وجود همه مشکلات و پراکندگی روستاها در سالهای 93و94 بیش از 40 درصد اعتبارات عمرانی شهرستان به عمران روستایی اختصاص یافت که نشان از توجه دولت به روستاها‌ست.

وی از کاهش تصادفات جاده‌ای در دشتی خبرداد و گفت: در دو سال گذشته 54 کیلومتر راههای اصلی بهسازی و اصلاح شد که نقش بسزای در کاهش تصادفات و تلفات جاده ای داشت.

مهرجو  با اشاره به اینکه260 میلیارد ریال به پروژه‌های عمرانی شهرستان از محل اعتبارات ملی تخصیص یافت افزود: امسال افزون بر 417 میلیارد ریال به پروژه های عمرانی اختصاص یافت که نسبت به سال گذشته 22 درصد رشد دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار